Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 21:35 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

ny pc med forkert key

Hej Eksperter.
En ven har lige købt ny pc. Nu har han opdaget at den er aktiveret til en anden person. Og XP er instaleret med et andet key nr. end det som står på bagsiden. Er dette normalt og kan han lave det om så han får sit eget navn ind i denne komputer.
Hardisken er desuden delt i tre partitioner hvor den ene er en recovery kan man sammenlægge de to "alm" partitioner til en.

Hilsen tora
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 21:38 #1
Hvis den er ny, så vil jeg foreslå at han går ned i forretningen og brokker sig.
Han har vel betalt for en ny og ikke en der har været brugt.
Det er tosset at lave om på cd,key, navn osv.
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 21:47 #2
det vil jeg foreslå ham. men så skal han nok undvære den flere uger igen.Det er en han allerede har fået ombyttet en gang da den første brændte bundkortet af efter en måned.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. april 2005 - 21:50 #3
Jeg havde samm problem med min bærbare...
forklaringen var at butikkn jo havde 30 dages returret

Så en havde returneret den, og de havde glemt at få den formateret, inden de solgte den igen.

Jeg fik min ombyttet, selvom jeg jo kunne have formateret, vile være sikker på at den sandsynlivis var ny

Hvis man da kan sige det... :D
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 21:53 #4
Det kan kan godt være det giver lidt bøvl, men jeg ville ihvertfald ikke finde mig i at få en brugt pc.

Tillige kan han ikke lægge de 2 partitioner sammen, uden der kræves en formatering - dvs. der skal laves en nyinstallation på c-drevet (1 drev)
Man kan godt ændre navn, men ændre han det, så "sletter" han jo også et af beviserne på at den har været solgt eller taget ibrug.
Det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig/jer, men det er mest korrekt at få den byttet. ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. april 2005 - 21:55 #5
Er det ufint at spørge hvor din ven købte denne PC ?
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 21:56 #6
dette er også en bærbar. Men det kan da ikke passe at key bag på pc ikke er det som er registreret hos Microsoft. Så må han jo have to XP systemer som han kan bruge.Garantien udløber jo hvis han formaterer den og instalerer ren XP
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 21:58 #7
Det er ikke ufint at spørge om noget. Det er en Medion købt i Merlin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. april 2005 - 22:00 #8
Tak for oplysningen. Jeg er faktisk ikke overrasket - det var mit umiddelbare gæt.
Det er bare helt utroligt at det fortsætter på den måde hos Merlin.
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 22:04 #9
Kan han forlange at få en anden eller er det godt nok at de formaterer den for ham.Hvad er mest "normalt" Man kan jo ikke se hvornår den er taget ibrug første gang.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. april 2005 - 22:05 #10
Kunne han ikke bare prøve at få pengene tilbage og købe en ny et andet sted. Jeg ved ikke hvad han har ret til, men det virker som det mest rimelige.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 22:07 #11
Han skal forlange at få en NY bærebar pc, som bliver taget ud af uåbnet Emballage, mens han er tilstede.
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 22:09 #12
Det var også min første indskydelse. Men han er glad for den pga. den store 17" skærm så det er sådan en han vil have.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 22:12 #13
Han skal under ingen omstændigheder, give dem lov til at formatere og installere.
Han skal have en ny - intet mindre, og uden brok fra deres side.
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 22:16 #14
Han vil køre ud men mandag og forsøge at få sine penge retur. Man kan vel også få 17" bærbare andre steder Takker for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. april 2005 - 22:16 #15
Og min mening er at handler skal gå tilbage (han har nok ikke ret til det, men kan prøve)

Hvis tilstrækkeligt mange, der ved lidt om 'putere, gør livet surt nok for Merlin, begynder de måske på en anden politik, til gavn for alle dem, der ikke ved de bliver snydt.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 22:19 #16
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 22:27 #17
Den key kode som den er aktiveret med genkendes af google når man taster den ind og søger . Der skriver den noget fra et af Østlandene. Jeg kan ikke huske nøjagtig hvad.
Kan det være lovligt
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 22:43 #18
Kunne tyde på en craket "masse" cd-key - hold fingrene fra at ændre den, prøv at checke lovligheden her: (hvis det er en kopi cd-key, så kan du anmelde Merlin)
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/da-dk/windows/default.mspx
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 22:56 #19
Google giver tre svar på søgningen : det er noget med crack osv fra "Hungarian"
Må man indsætte linkene her eller ?? Så kommer key nr jo også med
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. april 2005 - 22:58 #20
Du skal ikke skrive den her!
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 23:01 #21
Tak jeg lader være men hvor skal han henvende sig med sit problem.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 23:03 #22
Nej lad være med det. (så er du i princippet med til at videregive kopi cd-key)
Når du får 3 svar og crack fra Hungarian, så kan det vist ikke blive mere ulovligt ;)
Lad være med at ændre noget og forklar Merlin probemet, du er i din gode ret til at anmelde dem for at handle med kopi versioner.
Avatar billede to-ra Nybegynder
02. april 2005 - 23:19 #23
Når han tester med det nummer under maskinen er det en lovlig version.men det er jo ikke den der er aktiveret.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 23:32 #24
prøv den amdem nøgle:
se sådan ud:
http://www.magicaljellybean.com/images/keyfinder.gif
hen her:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
klag til marlin hvis det ikke virker....
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
03. april 2005 - 00:36 #25
Kontakt din forhandler!!!
Avatar billede koldborg Nybegynder
03. april 2005 - 11:01 #26
Jeg kan ikke lade være med at komme med en kommentar, jeg har også købt en bærbar hos Merlin, det blev til et rent mareridt, samme problem med key, men ikke nok med det, de ville ikke erkende at de hade lavet fejlen og da der så blev problemer med hardisk og den skulle på værksted ja så passede keyen ikke og dermed var fejlen min ja der kom meget mere osv osv osv konklusion Køb Aldrig Pc Hos Merlin. :(
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. april 2005 - 12:43 #27
Min er købt i Electronic world (samme kæde)

Der fik jeg også en "brugt"

Du skal bare forlange at få den byttet / pengene tilbage
Find dig ikke i noget!
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 12:49 #28
Som jeg skrev 22:43:29 og 23:03:45, så har han gode kort på hånden.
Hvis der er det mindste vrøvl med Merlin, så anmeld dem hos Microsoft - så skal de squ nok sørge for, at der bliver kigget lidt på Merlin kæden og deres omgang med MS produkter.
Avatar billede to-ra Nybegynder
03. april 2005 - 18:47 #29
Jeg har foreslået ham jeres udmærkede råd så nu må vi se hvad han får gjort ved det. Deres suportafd. siger at han bare skal lægge recovery cden i og reinstalere så er den som ny igen.    Men foreløbig tak for jeres gode råd.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. april 2005 - 18:49 #30
Præcis det samme sagde de til mig, men som jeg har sagt en gang allerede...
Find dig ikke i noget...
Han har ret til at få noget nyt...
I hvert fald noget der ser nyt ud :P...
Avatar billede koldborg Nybegynder
04. april 2005 - 14:23 #31
hvis man vil klage til microsoft over den måde Merlin markeds føre deres prudukter på hvem kontakter man så og hvor kan man gøre det ???
Avatar billede haverslev Novice
04. april 2005 - 20:19 #32
koldborg >
Det står i dette link, som jeg smed: 02/04-2005 22:43:29
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/da-dk/windows/default.mspx
Kig under Punktet: Indberet piratkopiering