Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 20:28 Der er 5 kommentarer

Partition i XP.

Hej eksperter...

Vil høre om der er nogen der har et bud på hvordan man laver en partition i XP, når man ikke lige står og har Partition magic. Altså så at de ekstisterende data ikke går tabt. Findes der evt. et freeware program der kan anvendes?
Avatar billede hcma Novice
02. april 2005 - 20:33 #1
Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 20:39 #2
Ved du om det er noget der virker? Kan den gøre det uden at ødelægge eksisterende filer og styresystem?
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 21:43 #3
Kører du FAT eller NTFS ??
Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 21:51 #4
Jeg kører NTFS
Avatar billede off-line Nybegynder
03. april 2005 - 16:01 #5
Jeg går ud fra, at du kun har een partition, nemlig C drevet, og at du ikke vil bruge
penge på Partition magic. Så er der vist kun een sikker vej. Brænd dine dokumenter,
billeder mm. på en CD/DVD. Sæt din Windows CD i drevet og kør installation.
Her får du mulighed for, at nedlægge din partition, og begynde forfra. Du kan så,
i første omgang, oprette et C drev, i den ønskede størrelse. Efter installation af
Windows, kan du, i diskhåndtering, oprette de partitioner du har lyst til, som
logiske drev, og genindsætte det du lagde ud på CD/DVD.