Avatar billede brainj Nybegynder
02. april 2005 - 20:23 Der er 1 kommentar

Backup og ekstra harddisk

Hejsa

Går og overvejer hvordan jeg skal implementere backup på min Pc'er.
Der er 2 muligheder inde. Enten en extern eller intern hardisk.

Jeg har ingen erfaringer med interne hardiske, så mit spørgsmål er.
Når man har installeret en ekstra harddisk som slave, kan man så bruge denne som backup, dvs. lægge alle sine filer over på den, og stadig formattere master'en uden data går tabt?

Skal der installeres operativ SW på slave hardisk, eller bliver den betragtet som et ekstra drev??

Mvh.
Brian
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 20:27 #1
Hvis du sætter en HDD i som slave, kan du sagtens bruge den som backup, formaterer du så din Masterdisk vil data på slavedisken være helt uberørte.
Du kan endda "ghoste" din masterdisk og gemme ghostfilen på slavedisken, så er det ret hurtigt at installere styresystem osv igen.