Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 19:40 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at formatere min pc den skalvære helt ren

Hej er der nogen der vil hjælpe mig med at få formateret en rigtig grum Pc så den bliver helt ren, jeg skal ikke gemme noget overhovet jeg skal slette ALT da den er total fuck up og vil heller ikke gå på nettet eller slette filer/programmer i tilføj/fjern programmer, samt genindstallere xp så det virker ordenligt med internetforbindelsen så den lige er til at gå på nettet med igen.

M.v.h

pp
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 19:55 #1
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 19:56 #2
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 20:11 #3
Jeg har en perfekt manual men jeg gider ikke læse mig frem til alt derfor spørger jeg isteden for.

Jeg er inde i det der hedder (skulde gerne være BIOS) AMIBIOS SETUP - BIOS FEATURES SETUP, men jeg kan ikke lige finde det sted hvor man skal trykke så den acceptere hvor man sæter bootdive til.?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 20:26 #4
Er der andre der gider at hjælpe??
Avatar billede passiv Nybegynder
02. april 2005 - 20:29 #5
Hent .ISO filen her, og brænd den med dit brænderprogram:
http://ultimatebootcd.com
Du skal dobbeltklikke på exe filen, så pakker den sig selv ud til en .ISO fil, denne fil skal du højreklikke på, vælge Åbn med og vælge dit brænderprogram.
Du kan evt prøve at dobbeltklikke på den først, det er ikke umuligt at dit brænderprogram kender ISO formatet.
Er det en Zipfil du har hentet skal den også pakkes ud.

Boot op på CDén.
Tryk <F2> for Harddisktools.
Tryk på <mellemrum> 4 gange, vælg Autoclave med <F1>.
Når programmet er indlæst, trykker du <Enter>.
Der kommer en lang advarselstekst, humlen i den er at du skal skrive I understand., husk punktummet, ellers vil programmet ikke fortsætte.
Vælg så hvilket drev du vil slette på listen, det er fysiske drev der menes, ikke om disken er partitioneret eller ej, har du kun en Harddisk i er valget 1.
Du får en menu angående hvor agressivt disken skal slettes, jeg bruger nummer 1 til geninstallation, men vil du være helt sikker så vælg nummer 4 eller 5.
1 Zero disk only, sletter indholdet, men data kan rimelig let genskabes.
2 Random pass, der bliver skrevet tilfældige bits, data kan stadig genskabes.
3 Der bliver skrevet på disken af tre omgange, meget sikker men professionelle firmaer kan stadig genskabe data.
4 Der bliver skrevet på disken i 10 fulde gennemløb, burde være rigeligt.
5 Det samme, bare 25 gange, sikrere bliver det ikke, medmindre disken ødelægges fysisk.
Avatar billede hcma Novice
02. april 2005 - 20:32 #6
du gå ind i bios -> vælger Advanced bios features -> og der vælger du First Boot Device og sætter den til CD-ROM og hopper så ud af bios igen. Genstarter din pc med XP-cd'en i drevet o.s.v.
Og når du er færdig hukser du at stille BIOS tilbage igen.
En anden vejleding i farmet/install:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
(Husk at få installeret SP2 inden du går på nettet igen!!!)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 21:41 #7
hej passiv den forklaring var godt nok en svær enn og jeg har aldrig set at man skal fortage sig alt dette for at ormatere, jeg har selv et link: http://support.microsoft.com/kb/255867/

Hvorpå jeg kan læse mig frem men det orker jeg ikke da det er megetnemmere at lige få en kort forklaring.

Er jeg det forkerte sted henne for som jeg beskrev er jeg i: AMIBIOS SETUP - BIOS FEATURES SETUP??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 21:48 #8
Hvordan kommer man ind i BIOS og skal CD'en sidde i drevet?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 23:03 #9
Er der slet ikke andre der gidre at forklarer det på en nemmere måde??

M.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 23:10 #10
Desuden kan jeg ikke komme ind i "Harddisktools" heller ikke slevom jeg trykker F1, så hvad gør jeg så jeg kan se at inde i AMIBIOS SERUP - STANDARD CMS SETUP at der står bla. Sec master og under Sec save o.s.v er jeg inde i det rigtige sted?
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2005 - 23:32 #11
For at komme i Bios, så tryk på "DEL" knappen under opstart af pc`en.
Nogle pc`ere er det andre knapper, men prøv dig frem. (F1-F2-F2-F10-F12)
(Hav bare din XP cd i drevet, så starter den drevet op, husk at tykke på en tast for at starte installationen)
Men nedenstående skal udføres først.
Når du kommer i BIOS, så skulle du kunne navigere med piletasterne og find Advanced setup.
Her skulle du gerne kunne ændre boot rækkefølgen, der er følgende muligheder:
C:,A:,CDROM, CDROM,A:,C:, eller A:,C:, CDROM.
Standard opsætning er C:,A:,CDROM.

Når du står på linien, så Klik på + og vælg:  CDROM,A:,C
tryk på Esc knappen, intil den spørger om du vil gemme, sig Yes/ja
Pc`en genstarter og den skulle gerne boote på cd-rom drevet.
(husk at tykke på en tast, for at installere windows)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 23:48 #12
okay mange tak jeg prøver:)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
02. april 2005 - 23:58 #13
den skriver nu:

Windows startede ikke korrekt o.s.v og så kunnertei fejsikrede tilstand og de sidste kendte kongifuginger hvor windows virkede og den 3. (jeg ik' lige husker) for den startede bare op efter 5 sek. uden jeg trykket på noget og så er jeg hvor jeg startet med nu.

Desuden kan jeg ikke finde der hvor der står " jeg vælge imellem 3 ting, genstart i fejlsikkrede tilstand og de sidste indstillinger hvor windows virkede (og så den 3. jeg ikke lige husker).

Desuden kan jeg stadigvæk til min iretation finde det der sted hvor der står "Advanced setup" det er lidt undeligt især når jeg er inde i det der bliver beskrevet:(
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 00:01 #14
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 00:11 #15
Der står slett ikke de ting som den viser kun noogle af dem det er xp pro (jeg ved ikke om det er sam. opstilling, men der er ikke nogen steder noget om advance overhovet og jeg starter op med DEL taste og kommer frem til det jeg beskrev oven over som står i toppen og som har blå baggrund.

Hjælper det?
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 00:16 #16
Når du holder "DEL" knappen nede, samtidig med at du starter pc`en, får du så ikke vist et billede - det billede der er i linket (firkant med linierne)?

Det du skriver 23:58:50, der er du er i fejlsikret - det dur ikke.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 11:51 #17
Hej dette bilede der er fra begge link er ikke det billede jeg får frem, der står i toppen til at starte med:

          AMIBIOS SIMPLE SETUP UTLITY - VERSION 1.24e
    [neden under er der de her menuere opdelt mellem 2 linjer].

1) STANDARD CMOS SETUP
2) BIO FEATURES SETUP
3) CHIPSET FEATURES SETUP
4) PNI/PCI CONFIGUARTION
5) LOAD FAIL-SAFE DEFAULTS
6) LOD OPTIMIZED DEFAULTS

  -----------------------------------------------------------------

På den anden side af linjen står der:

7) INTEGRATED PERIPHERALS
8) HARDWARE MONITOR & MISC SETUP
9) USERPASSWORD  [i denne menu kan jeg ikke pille ved den er ligesom usynligt men kan stadigvæk ses men kan ikke vælges].

10) IDE HDD AUTO DETECTION
11) SAVE AND EXIT SETUP
12) EXIT WHITOUT SAVING

Og så er der ikke mere der er ikke det I begge beskriver netop A"dvance Setup" , så jeg må være det forkerte sted (selvom jeg tror jeg er inde i det rigtige sted for der står jo en valgmulighed der hedder BIOS men man kan ikke gemme noget efter man feks. har ændret noget, og jeg har heller ikke ændret noget, det står som det gjorde i starten.

Hvad gør jeg for jeg trykker netop på DEL-tasten og så kommer jeg med det samme ind i den menu som beskrevet ovenfor og jeg har CD'en i samtidig jeg fortager mig det.

Er der nogen der er frisk på at give en hjælpende hånd med så jeg kan blive færdig med den Pc og den skulde helst gerne blive klar til at gå på nettet o.s.v, for det er jo enormt træls når ens Pc ikke virker som den skal og især når man ikke kan komme på internettet med den, og ikke mindst ikke virker ordenligt:(

Please help

M.v.h

pp

Forsat god solskinsdag til Jer alle sammen her på E !

Jeg har tænkt på at genindstallere XP Pro igen uden af formatere men jeg tænker at det måske er bedst at formatere den da jeg ikke kan komme af med nogle filer/programmer inde i Tilføj/fjern-programmer, det den skriver når jeg vil afindstallere et program er: Canot
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 11:55 #18
Upps.. jeg lemte lige det sidste...

Når jeg ville afinstallere et program i tilføj/fjern programmer skriver den: *Cant not open install log* det er ikke i dem alle men i dem der er pisse ireterene.
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 12:05 #19
Du er inde i Bios, det er den du har beskrevet ovenfor.
Du bruger piletasterne til at komme rundt med.
Linien som du skal ind i hedder CHIPSET FEATURES SETUP (ikke Advanced setup) beklager.

Men Når du kommer ind i BIOS, så vælger du først: (6)LOAD OPTIMIZED DEFAULTS og derefter vælger du (3)CHIPSET FEATURES SETUP - tryk enter
Her skulle du gerne have nogle nye linier med boot enhederne.
Prøv at stå på den som står til 1 og prøv at se om ikke du kan ændre den ved at trykke på + eller - knappen.
Når du få cd-rom som 1.boot, trykker du på ESC knappen og nu kan du vælge:
(11) SAVE AND EXIT SETUP

Pc`en genstarter og skulle gerne installere windows (tryk på en tast, når det vises på skærmen)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 12:15 #20
Hvis du har mange problemer osv. og du ikke har noget der skal gemmes, samt at du har alle programmer som efterfølgende skal installeres.
Så lav en helt ny installation, men gå ikke på nettet før du har sikret dig med SP2 og antivirus program.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 12:29 #21
Du mener at jeg skal geninstallere oven i den der er problemer med nu og så skulde ALT være slettet af problemer?
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 12:37 #22
Når du er kommet igang med windows installationen, se figur 4 i denne vejledning
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Det er det samme sted, som jeg skriver om i punkt 5, her vælger du at formatere (slette)

Vejledning i Formatering / nyinstallation af Windows xp:

1:Det første du skal gøre, er at boote op på din Windows XP cd
(husk at din bios skal stå til at være first bootdevice på cd rom drevet.)
Kan du ikke boote på dit cd-rom drev eller ikke vil pille inde i bios,  kan du hente bootdisketter til Windows Xp.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - TRYK på L.

6:Og den går i gang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.

OBS: Husk at slå den indbyggede firewall til og hent alle Windows updates efterfølgende.
Det en god ide at have downloadet SP2 og have den liggende på et andet drev eller brændt ud på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet - (kun hvis din Windows XP-CD IKKE er incl. SP2)

SP2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Default_sp2.asp
eller her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 12:42 #23
Okay jeg prøver lige og se om jeg kn få det til at virke og finde ud af det *LOL*
Er det iorden hvis jeg spørger  om noget selvom det måske godt kan være et dumt spørgsmål for jeg kunne sagtens forstille mig at jeg skulde spørge om et el. andet på et tidspunkt undervejs.

Jeg skal lige sige at det er ikke denne Pc jeg er ved at formatere, dette er den bærbare og det er meget mennere at formatere en HDD på sådan en fætter det er bare 4 tryk og 4 skiver i og så er det i hak;)

Jeg vender lige tilbage om lidt for at sige hvad der sker, hygge imens, du er sku' en guttermand at du gider at hjælpe mig:-)

M.v.h-

pp
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 12:44 #24
Du skriver bare, er dog ikke ved pc`en hele eftermiddagen - vejret er jo godt ;)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 12:46 #25
du mener vel ikke nr. 6 på denne her men nr 7 ikke ( jeg skal bare være 110 % sikker inden der går ged i det:) LOAD OPTIMIZED DEFAULTS for når du skriver 3 bagefter så tænker jeg om du os mener nr. 3 CHIPSET FEATURES SETUP??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 12:52 #26
Bukker & Takker;;;) Jaa det er skønt vejr idag menn jeg har desværre meget arbejde der kalder så den luksus kan jeg ikke lige tage mig så den må jeg have tilgode:)
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 12:54 #27
Det du har skrevet, med Bios kl. 11:51:34
Først gå ind i punktet: LOAD OPTIMIZED DEFAULTS
Når du har været det, så vælg punktet:CHIPSET FEATURES SETUP - tryk enter
Vælg 1.boot som beskrevet 12:05:51
Avatar billede pillpopper Nybegynder
03. april 2005 - 16:37 #28
jeg kan ike vælge det du beskriver inde iLOAD OPTIMIZED DEFAULTS  for det eksestere ikke og der står overhovet ikke noget med A:C CDROM el. ligende nogen steder.

Det eneste sted der står noget om CDROM er inde i CHIPSET FEATURES SETUP
Jeg kan godt skifte inde i CHIPSET FEATURES SETUP men 1divece står som floppy og 3. som CDROM og selvom jeg sætter nr. 1 til CDROM og tryk. ESC og gemmer så starter indstallitionen ikke op, der kommer tværdigmpd den der lille aflange boks hvor der står "Gendan Active Desktop" og skærmen er helt hvid, andet sker der ikke og der er ikke det du beskriver desværre.

Jeg har sidde lige siden nu og kigget på de forskellige ting men kan ikke se noget nogen steder:(

Hvad gør jeg så??
Avatar billede haverslev Novice
03. april 2005 - 20:00 #29
Den skal starte på cdrom, når du har valgt denne og gemt den.
Har du husket at trykke på en tast, nå den starter cd-rom drevet op, ellers starter den ikke på windows cd`en - men går videre og vil starte på HHD.

PRØV AT HENTE STARTDISKE, HVIS DET ANDET IKKE LYKKEDES.
Men du skal vælge dem (6 stk) som passer til din Windows XP version.
Cd`en skal ligge i drevet samtidig.
Startdisketter til XP.:
XP Home:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8&displaylang=da

XP Home SP2:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=15491f07-99f7-4a2d-983d-81c2137ff464&displaylang=da

XP Pro:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=55820edb-5039-4955-bcb7-4fed408ea73f&displaylang=da

XP Pro SP2:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=535d248d-5e10-49b5-b80c-0a0205368124&displaylang=da
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 09:26 #30
hej igen haverslev undskyld den lange ventetid:$ men jeg håber at du vil hjælpe mig vidre med mit problemos?

Grunden til problemet var at jeg ikke kunne finde ud af at taste den rigtige kode ind da jeg ikke lige viste om det skulde med stort el. småt det hele, og jeg ville helst ikke spørge mere dumt her (som jeg syntes jeg har gjort lidt).

Men nu er jeg klar hvis du er det?

M.v.h

pp

Tak for tålmodigheden og forståelsen din slags er der desværre ikke ret mange af her på eksperten.dk;-)..    Jeg er feks. lige blevet svinet til (i mine øjne) men på en pæn måde kan man jo osse sige det på, selvom jeg ikke syntes om det på nogen måde og som er fra dette indlæg fra idag http://www.eksperten.dk/spm/607906 det siger en hel del om personen der udtaler sådan noget mærkeligt noget i min forstand.

Og jeg er da spændt på at se min karma i aften for at se om jeg har fået en dårlig en efter mit svar, men så har de/dem/ da noget at få tiden til at gå med hvis du forstår.

M.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 09:46 #31
Jeg er igang med det du skrev i sidste tråd haverslev!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:05 #32
Så nu er jeg et helt andet sted end det der er blevet beskrevet. he he
"Det den spørger om er nu 6 valgmuligheder
1.) Benyt NTFS-filsystemet (hurtigt)
2.)Benyt FAT-filsystemet (hurtigt)
3.) Benyt NFTS filsystemet
4.) Benut FAT filsystemet
5.) Konverter partioneren til NTFS
Og
6.) Efterlad det aktuelle filsystem intakt (ingen ændringer) den skal jeg ihvertfal ikke tage...

skal jeg ikke bruge NTFS isteden for FAT da det vist nok kører mere stabilt og hurtigere (er det ikke rigtig eller hvad? og hvad skal jeg vælge?

Jeg "selv" ville sige nr.1

Hvad siger du/I til dette..???  Og hvad har det af betydning hvis jeg vælger det forkerte hvis det kan lade sig gøre? samt jeg kan ikke vælge C-drevet pt.

M.v.h

pp

Ps:- Jeg skal lige sige at jeg bare har lavet en
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 10:09 #33
"haverslev" jeg hjælper lige din ven så han kan komme videre.
Svaret er 4
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:11 #34
sorry for spam jeg glemte at sige at der står:

Indstallitionsprogrammet indstallere windows XP på patritionen
F: Partition1  (SYSTEM F)  12402 MB  (11195 MB ledig)
på 12410 MB disk 0 på ID 1 på bussen 0 på atapi [MBR].
Tryk på pil op og ned for at marlere det ønskede filsystem, og tryk derefter på ENTER.

Tryk på ESC, hvis du vil vælge en anden partition til WINDOWS XP.

Og så kom der de 6 valgmuligheder neden under.

Ps:- Kan du/I følge med i hvad det er jeg skriver??
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 10:12 #35
Ja svaret er 4
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:14 #36
bukker & takker min gode ven;) men der er bare en der har sagt hvorfor jeg ikke bruger NTFS isteden for og hvis det skulde være hurtigere så vil jeg da klart gøre dette medmindre dette kan skade min Pc?

Det er fra dette spørgsmål:  http://www.eksperten.dk/spm/605178

Hvad er din menning til dette helgec?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 10:18 #37
Jeg kommenterer ikke andres løsninger eller mangel på samme du kan bruge min løsning eller vente til "haverslev" dukker op
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:23 #38
k så nu er jeg virkelig forvirede først skriver du at du lige hjælper vidre og så når jeg spørger for jeg kan jo lige så godt gøre det rigtigt først som sidst om hvad der er bedst, især når det er blevet forslået, så vil du ligepludselig ikke kommentere det (du kunne da sagtens sige om det er rigtigt for der er jo kun et rigtige svar på om det er hurtigere og bedre  el. ej for hvis det jo ikke er det så kører jeg vidre herfra.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:24 #39
Men det går nok skal du se tak skal du have:) forsat god dag!

Jeg tager en pause med det her for jeg gider ikke sidde hjemme hele dagen efter et svar især ikke i det dejlige vejr der er idag osse;)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:25 #40
jeg har til kl:12:00 og kan det ikke blive løst til det tidspunkt så er det osse bare helt iorden´´ np der overhovet.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:28 #41
desuden nu når du siger jeg skal vælge nr. 4 så kan jeg jo ikke vælge C-drevet da det er i NTFS og mit F-drev er i FAT og det F-drev er kun på 12,5 skallede GB og det er jo C-drevet jeg skulde vælge siger I.

Nogen løsning på det?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:58 #42
Er der nongen der har løst og gider at være mig behjælpelig med det sidste stykke vej jeg er ligeglad hvem bare jeg får lidt hjælp, så er og bliver jeg enorm glad.??  Der er åbenbart ikke andre der vil, heller ikke helqec vil åbenbart hvad jeg kunne forstå af hans indlæg.

For der kunne jeg vælge at enten bruge hans løsning eller vente på en der tidligere har hjulpet mig!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 10:59 #43
for det kunne jo værre rart at vide hvad der er bedst inden man fortager sig noget og hvorfor så man jo osse selv kan tage ved lærer af dette til fremtiden.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 11:18 #44
Du er et lille sludrehoved at høre på og du skriver en masse vrøvl, tag nu og kør den bjælke op på C-drevet hvor du jo skal installere dit operativsystem og vælg så FAT (ikke hurtigt) så bliver dit C-drev formateret i FAT32 hvis du er helt vild efter NTFS kan du altid konvertere efter du har installeret
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2005 - 11:20 #45
Mange af de ting der foreslås er en "trosag" og regn trygt med at der her på eksperten er mange troende mennesker
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2005 - 14:48 #46
helgec > det er helt fint med backup ;)

pillpopper > som helgec også skriver, er det en "trosag" hvad man vil formatere i. enten FAT eller NTFS. og fortryder man FAT, så konverter man ganske rigtigt bare efterfølgende.

(og her er jeg mere til NTFS, men det er fordi jeg synes det er mere stabilt og man har mulighed for at gøre mapper private osv)

Men jeg kan jo se, at din harddisk er delt op i flere partitioner.
Vi skal lige slå fast, at dit oprindelige styresystem er på C-drevet og det er det du vil have formateret og nyinstalleret ikke??
Samt at du vil beholde din harddisk i delt partitioner ?
F-drevet kan formateres efterfølgende, hvis du vil dette.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. april 2005 - 17:58 #47
Jeg skred jeg fik for meget af at høre på der der fis for det er fint med ekstra hjælp hvilket jeg da er og bliver glad for, men bare ikke på den nedsættende talemåde "tag det jeg siger el. jeg er smuttet. (hvilket var den måde jeg forstod sætningen på skrevet på med fine ord.

Desuden vrøvler jeg ikke som du som så siger jeg spørger INDEN jeg fortager mig noget så vittigt da det nemt kan gå rygende galt(måske dumt/dumme spørgsmål for dig, men det er det ikke for mig da jeg vil være 110 % sikker på jeg fortager mig det rigtige)..

Desuden så er det alså mit F: drev jeg indstallere på hvis jeg vælger FAT (som helqic siger jeg skal derfor spørger jeg igen da det jo åbenlyst at det ikke er det samme skærmbillede der kommer på Vores Pc'er, mit er helt blåt.

I den ikke hurtige menu var jeg kommet til har jeg valgt mulighed nr.4 nu er det er næste skridt jeg skal tage).

Og på C: står der NTFS som jeg spurgte til mn vile ikke bar give et svar på hvad der er bedst af de 2 ting for det er vel eksperten det her el. hvad og jeg har set der er flere menninger derfor vil jeg da naturligvis gerne høre den igtige af dem og så bruge det i fremtiden.

Men nu trykker jeg alså bare på C: for det er jo åbenlyst i mine øjne, så nu bliver der garenteret tænkt hvorfor gør han da da for F.. det så ikke bare isteden for.  Det skal jeg sige dig jeg vil være 110 % sikker på hvad jeg fortager mig og hvis du læste tråden i toppen så er det alså ikke det samme skærmbilledede der fremkommer der fik du svaret.
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2005 - 19:57 #48
pillpopper > tror ikke du skal lægge noget/så meget i det, vi vil jo gerne hjælpe ;)

Der vil altid være for og imod FAT/NTFS.
Men for lige at give en forklaring på :
1.) Benyt NTFS-filsystemet (hurtigt)
2.)Benyt FAT-filsystemet (hurtigt)

Så er det KUN i forbindelse med formatering og den måde formateringen foregår på.
Nå det er (hurtig) menes der, at der kun slettes nogle filer (f.eks boot)og derefter overskrives de resterende filer med den nye installation.

Hvis man vælger: Benyt NFTS filsystemet (langsom), så vil den først formatere hele drevet og først derefter begynde at lave en nyinstallation

Der menes IKKE med hurtig, at du får en hurtigere pc`efterfølgende ;)
Avatar billede nettedk1 Nybegynder
10. april 2005 - 00:38 #49
jeg ville vælge FAT32, fordi at i fat32 kan man arbejde i dos hvis det er nødvendigt hvilke man ikke kan Med NTFS fordi ens hdd ikke kan ses så.
men mit eksempel på en clean hdd er at boot op på winxp cd'en når du kommer til stedet hvor du kan se dine hdd vil jeg vælge den hdd du vil lægge styre systemmet på, og slette partionen,  der står hvad du skal trykke på og derefter vil jeg oprette partionen igen og tage en format hurtig i fat32 og så er instalationen igang
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. april 2005 - 09:13 #50
Jeg er færdig med min indstallition af WIN XP PRO som jeg fik løst´´skøøøøøønt;-)

Jeg Bukker % Takker enormt meget haverslev da jeg ikke har kunne bruge min Pc før da jeg ikke har haft tålmodigheden, men MEGET har du lært mig haverslev:-)

Hvis du vil være så venlig at lægge et svar så du kan få dine velfortjente point som ,du virkelig har arbejdet meget for at, og ikke mindst har været såå venlig at uddybe hvis jeg ikke forstod hvad der blev sagt og så på en slavisk måde hvilket gøre det meget lettere at få løst seve problemet...! (hvilket jeg elsker;)

Kan du/I have en forsat god solskinsdag;)

M.v.h

pp

Ps: Jeg har konveteret til NTSF da det var det system der var på mit C-drev og på mit F-drev som, jeg osse har men som kun er på 12½GB er i FAT32 version el. hvad man kalder det for.

Så nu kommer der lige et nyt spørgsmål i en ny tråd da jeg gerne vil samekoble dem så jeg har begge HD'er i en og samme HD, så hvis du haverslev er frisk på den så er det bare at gå til den:)

Svar haverslev & TAK;)!
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2005 - 12:08 #51
Ja den var lidt "sej", men godt det lykkedes ;)
Kan du selv have en forsat god solskinsdag;) (her er der overskyet)

Ps: Sammenkoble 2 drev til 1, på samme harddisk, der skal du bruge et program som hedder : Partition magic eller Ranish
http://www.powerquest.com/partitionmagic/
http://www.ranish.com/
Ellers kan du IKKE gøre du, UDEN du skal formatere HDD`en og lave en ny installation på et stort c-drev
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. april 2005 - 17:47 #52
TAK for de links og især for hjælpen, forsat god dag til dig osse;)

M.v.h

pp