Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 14:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP installation.

Hej alle.

Jeg har lige købt en ny bærbar. Men der fulgte ikke en XP cd med. XP var godt nok installeret, men manglede kun de sidste personlige indstilinger som jo er tilfældet ved køb af ny pc.

Mit spørgsmål er så, hvis jeg skal geninstallere XP engang, om jeg kan bruge min XP cd fra en anden computer og registreringskoden fra den nye bærbar?
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. april 2005 - 14:57 #1
Ja selvfølgelig... Det er koden der er unik for hver licens (altså produkt)

Skal dog være samme version altså fx. MS$ XP Home edition
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2005 - 15:00 #2
Der skal enten følge en Windows CD eller en Recorvery CD med til maskinen når det er installeret !

Men ja, hvis du fx. har en Windows XP home OEM på en CD kan du sagtens bruge den CD nøgle der sidder på den Bærbare, hvis dette er en XP home OEM nøgle.
Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 15:00 #3
Så en cd og kode skal nødvendigvis ikke følge ad? Altså kan jeg bruge en gammel XP pro cd og koden bag på bærbaren?
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2005 - 15:02 #4
Ja, hvis Koden er en Windows XP Pro ! Dog kan der vist være problemer hvis der på nøglen står Windows XP pro m/SP2 og CD kun er XP pro.
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. april 2005 - 15:06 #5
Nej de skal ikke følges ad.. :) Og ja det kan du sagtens!

Men de skal bare være identiske, men som "leif" siger burde der være én recovery skive med...
Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 15:07 #6
Tak for det!!
Du får poitene Leif. Det var lige de svar jeg skulle bruge..
Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 15:07 #7
Hvordan er det nu man tildeler point?
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2005 - 15:10 #8
Jeg skal lige ligge et svar, så kan du trykke på mig navn i den firkantede boks der kommer og trykke Accepter.
Avatar billede petestaar Nybegynder
02. april 2005 - 15:12 #9
Sådan tak for hjælpen..
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2005 - 15:30 #10
Det var så lidt ! Skulle det være en anden gang !
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2005 - 19:00 #11
Der skal faktisk ikke følge en cd med - XP installationsfilerne kan sagtens ligge på et beskyttet drev. Denne metode bruges bl.a. af Fujitsu Siemens og HP.
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2005 - 20:21 #12
john_stigers -> Med HP Business, følger der da CDer med !
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2005 - 20:27 #13
leif> ups - Consumer pc - altså hjemmebruger pc´erne - tak for rettelsen ;)