Avatar billede hyggesen Nybegynder
02. april 2005 - 11:04 Der er 5 kommentarer

User control med costructor

Jeg har 3 filer, en code-behind fil Admin.cs, en web-form Kundekartotek.aspx, og en user-control RetKunde.ascx.

RetKunde.ascx åbnes i Kundekartotek vha. :
<%@ Register TagPrefix="Kunde" TagName="Ret" Src="../Form-Controls/Kundekartotek/KundeRet.ascx" %> og <Kunde:Ret id="RetDB" runat="server" />

Kundekartotek.aspx arver alle scripts fra klassen Kunder vha. denne kode:
<%@ Page Inherits="Kunder" Src="../Code-Behind//Admin.cs" Debug="true"%>

Mit spm: Hvordan åbner jeg min user-control fra Admin.cs med en constuctor for klassen i min user-control?

mvh. Hygge
Avatar billede burningice Nybegynder
02. april 2005 - 11:16 #1
det bliver du nødt til at uddøbe lidt mere... hvad mener du med at "åbne" di user-control fra admin.cs?... og hvad mener du med at åbne en klasse med en constructor?
Avatar billede hyggesen Nybegynder
02. april 2005 - 11:23 #2
Ok! Jeg skal åbne en brugerkontrol der skal hente een bestemt kundes brugeroplysninger, så derfor skal kontrollen bruge et kundeID idet den åbnes!
Det havde jeg tænkt mig at gøre ved at lave en constructor til kontrollen, men jeg ved ikke helt hvordan!
Avatar billede burningice Nybegynder
02. april 2005 - 11:36 #3
En control skal som tommelfingerregel kun have en constructor der ikke tager nogen parametre. Du kan istedet benytte dig af properties til at sende de informationer ind i controllen du har brug for, som du så kan hente ud igen i din Control_Load

Eks.

public class KundeRet : UserControl {
  private int kundeId;
  public int KundeId {
      get { return this.kundeId; }
      set { this.kundeId = value; }
  }

  protected override void OnLoad(EventArgs e) {
      this.lblKundeId.Text = this.KundeId;
  }

på aspx.siden:

<Kunde:Ret id="RetDB" runat="server" KundeId="2" />
Avatar billede hyggesen Nybegynder
08. november 2005 - 08:00 #4
Ikke lige det jeg ledte efter...!

burningice>> Send et svar så får du dine points!!
Avatar billede burningice Nybegynder
09. november 2005 - 15:02 #5
svar