Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
02. april 2005 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billed svaghed

Hej,

Som du ser på billederne under er de svage i farverne, fadet ud eller halvt gennemsigte.

http://www.mota.ru/celebrities/img/celebrities_646.jpg
http://www.mota.ru/celebrities/img/celebrities_638.jpg
http://www.mota.ru/celebrities/img/celebrities_414.jpg

Ikke lige de eksempeler men håber du forstår hvad jeg mener :)

Hvordan gør jeg det i Photoshop?

Tak.

/Anders
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. april 2005 - 11:14 #1
billederne virker desværre ikke.

Men for at gøre noget halvgennemsigtigt i photoshop skal du have fat i den der hedder opacity
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
02. april 2005 - 11:19 #2
Okay, hvor finder jeg den funktion?
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. april 2005 - 11:21 #3
nu er det lidt forskelligt alt efter hvordan du ønsker det, og da jeg ikke kan se hvordan de overstående billeder ser ud da de ikke virker, så kommer der lidt et skud i tågen.

Hvis du har et layer f.eks. et billede du ønsker at gøre halv gennemsigtig, så kan du se nede i layerpaletten er der et felt hvor der står opacity : 100% prøv at skrue den ned af så vil du se det bliver gennemsigtig og du vil kunne se det lag der ligger under igennem det lag ovenpå.
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
02. april 2005 - 11:38 #4
Den siger at layer er låst?
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. april 2005 - 11:41 #5
det er fordi du prøver at gøre det på dit baggrundslag, dobbelt klik på dette baggrunds lag og luk den boks ned der kommer igen. Nu burde du kunne gøre det.

Hvis du ikke har nogle lag under vil du kunne se en ternet baggrund igennem billedet, denne ternet baggrund symbolisere transperant baggrund i photoshop
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
02. april 2005 - 11:44 #6
Okay.. mange tak for hjælpen! :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
02. april 2005 - 11:46 #7
var det det du ledte efter?

Du kan også når du tegner med penslen justere opacity det samme kan du med viskelæderet så du kun visker halvt ud. Dette gøres oppe i top bjælken når du har valgt værktøjet.

Du får et svar hvis det virkede