Avatar billede michlytz Nybegynder
01. april 2005 - 23:08 Der er 26 kommentarer

IMAP error 0x800cc0e

Jeg får følgende ovenstående error code hver gang jeg prøver at connecter til min SMTP server. Er der nogen der evt. har et bud på hvorfor jeg ikke kan connecte med min mail server, grundet ovenstående fejlmeddelelse?

Jeg anvender Outlook 2002. Jeg har tjekket alle indstillinger og de ser ud til at være korrekte.

Michael
Avatar billede bartz Praktikant
01. april 2005 - 23:12 #1
0x800CCC0E  FAILED TO CONNECT - Cannot connect to server

      1.

          This error can appear if you have 'notify me if there are any new newsgroups' selected but don't have a news account set up. Go to TOOLS > OPTIONS > GENERAL TAB and untick this option.
      2.

          If Norton Antivirus is installed then read this article.
      3.

          Can you get web pages? If so then you may just have the wrong mail server typed into your account details or the server may be down
      4.

          If you cannot get web pages then hang up and try connecting again
      5.

          Reboot the computer and try again
      6.

          If it's still not working and you are not getting any web pages, then data may not be moving across the network properly. Check DNS numbers, remove and then reinstall TCP/IP in Control Panel > Network.
Avatar billede bartz Praktikant
01. april 2005 - 23:13 #2
Ups glemte lige med at komme med link. http://www.nthelp.com/50/Outlook_error_codes.htm
Avatar billede michlytz Nybegynder
01. april 2005 - 23:16 #3
Kan ikke lige finde 'notify me if there are any new newsgroups' under general tab.
Avatar billede bartz Praktikant
01. april 2005 - 23:21 #4
Ahhh min fejl. Er du sikker på du får ERROR 0x800cc0e eller får du ERROR 0x800cc(c)0e. Dobbelt check lige.
Avatar billede michlytz Nybegynder
01. april 2005 - 23:23 #5
sorry jeg får error 0x800ccc0e
Avatar billede bartz Praktikant
01. april 2005 - 23:25 #6
Ellers kan du finde noget hjælp her: http://forum.100megswebhosting.com/showthread.php?t=7673
Avatar billede bartz Praktikant
01. april 2005 - 23:32 #7
Okai...
Prøv den her: http://www.vcn.com/knowledgebase/article.php?id=371 <- Den ser lidt lovende ud..
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
01. april 2005 - 23:33 #8
Avatar billede bartz Praktikant
01. april 2005 - 23:36 #9
Der er ikke meget vi kan hjælpe dig med end at søge på google. http://www.google.dk/search?q=error+0x800ccc0e+Outlook+2002+SMTP&hl=da&lr=&start=10&sa=N  Se selv om du kan finde noget.. De 2-3 links vi har givet dig beskriver det samme problem noget med port 25. Bare læs dig lidt frem og prøv lidt af hvert.
Avatar billede kenp Novice
01. april 2005 - 23:37 #10
hvilken smtp server bruger du?
Avatar billede michlytz Nybegynder
01. april 2005 - 23:53 #11
jeg har en Virtual Private server løsning hos en udbyder. På denne server hoster jeg mine egne domæner. Iøjeblikket tester jeg Imap på et af domænerne. Så det er test domænets SMTP server jeg anvender. Det skal lige nævnes, at en af mine kammerater har testet IMAP gennem sin PC og her fungerer det upåklageligt. Meget mystisk.

Jeg har lidt en mistanke om, at det kan være min firewall der blokere. Jeg har dog prøvet, at "slukke" for den, men uden held.
Avatar billede bartz Praktikant
02. april 2005 - 00:00 #12
Hva med udbyder? Hvis du kigger lidt på google.dk så er der faktisk flere løsninger til den fejl.. Synes den er lidt weird. Håbede på det var en 0x800cc0e, den er ikke svær, men ccc den er lidt udenfor mit felt.
Faldt også lidt over den her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8A150355-83D4-48D1-9C53-EDC6953B7272&displaylang=EN Måske kunne det løse lidt af det. Dog er dette fix til 0x800CCC0F og ikke E. Men du kan prøve.
Det her vil være mit bedste bud på løsningen: http://support.microsoft.com/kb/813514/da
Avatar billede bartz Praktikant
02. april 2005 - 00:01 #13
Og det bedste er, at det er på dansk :D.
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. april 2005 - 00:10 #14
Desværre har jeg stadig problemer med at connecte trods de udmærkede løsningsforslag.
Avatar billede bartz Praktikant
02. april 2005 - 00:15 #15
Prøv den her: http://office.microsoft.com/en-us/officeupdate/default.aspx Og så tryk på Check for Updates, og så se hvad der sker.
Avatar billede bartz Praktikant
02. april 2005 - 00:16 #16
Så laver vi lige en lille up to date update, og ser om det fikser noget.
Avatar billede bartz Praktikant
02. april 2005 - 00:33 #17
Jeg tager min lige en sove tur. Men vi skal nok fortsætte med det her i morgen. Vi skal sku nok finde en fix til dit problem. Nat nat.
Avatar billede bartz Praktikant
02. april 2005 - 12:45 #18
Noget feedback? Har du prøvet office update?
Avatar billede michlytz Nybegynder
02. april 2005 - 12:53 #19
Jeg er igang med at hente de sidste updates.
Avatar billede michlytz Nybegynder
03. april 2005 - 08:44 #20
Nu er office/outlook opdateret, men jeg kan stadig ikke connecte :(
Avatar billede bartz Praktikant
03. april 2005 - 12:57 #21
Det her vil være mit sidste og bedste forslag: http://www.tiscali.co.uk/help/email/oe_errors_0x800ccc0e.html Udskift email-add og password med din egen.
Avatar billede bartz Praktikant
03. april 2005 - 12:57 #22
Og så bare følg guide.
Avatar billede bartz Praktikant
03. april 2005 - 12:58 #23
Hvis absolut intet af det hjælper. Så prøv at reinstall outlook helt forfra.
Avatar billede bartz Praktikant
07. april 2005 - 18:26 #24
Noget nyt?
Avatar billede michlytz Nybegynder
07. april 2005 - 21:56 #25
Der er intet nyt. Det virker stadig ikke.
Avatar billede bartz Praktikant
07. april 2005 - 23:26 #26
Så må jeg desværre give op.. Ikke tit jeg gøre det, men første gang skal jo være første gang. Eneste råd jeg kan give dig, det er hvis du VIRKELIGT vil have det til at due. Så format c: og så arbejd dig op ad indtil du finder problemet. F.eks installere komponenterne osv, og så lige med det samme du kan komme ind i Outlook se om du kan connecte, uden at installere firewall osv. På den måde kan du se om det er noget med din comp der er galt.. Eller noget mellem dig og serveren.