Avatar billede casemodding Nybegynder
01. april 2005 - 21:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

er der forskel på grafikkortene ?

hej alle sammen skal lige have bekræftet om der er forskel på når asus laver et 6800 gt og club 3d laver det samme kort...

er det lige meget vilken fabrikant der laver kortet === det er jo trods alt den samme nvidia chip i.....

er der fx forskel på det her :http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126126

og der her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126663

udover prisen selvfølgelig ????
Avatar billede re-flex Nybegynder
01. april 2005 - 21:10 #1
det er rigtigt et samme kort, burde være ens, men det er de ikke... Der er fx faktorer som stabilitet. Selvom chippen er ens er det jo ikke sikkert at resten af komponenterne er ens. Det betyder at kvaliteten på komponenter kan variere alt efter hvilken producent man benytter sig af

umiddelbart er der ingen forskel på de to kort, men der kan være forskelle i hvor godt det er samlet, der kan være forskel på blæseren osv.

Med disse 2 kort du har, vil jeg gå efter gigabyte... har selv et gfx kort fra gigabyte og kan kun være tilfreds. gigabyte er jo også kendt for at lave gode kvalitetsprodukter og selvom aopen også er et godt producent, så er det ikke de ekstra penge værd...
Avatar billede casemodding Nybegynder
01. april 2005 - 21:16 #2
ja regner også med gigabyte eller asus ville være godt !!!
ved du så hvilket der ville være bedst hvis jeg skal have et sli kort ???? det kræver jo meget strøm så det skal være et ordenligt kort der ikke brænder af ???
Avatar billede casemodding Nybegynder
01. april 2005 - 21:16 #3
jeg har besluttet mig for 6800 gt men hvilken producent mener jeg
Avatar billede re-flex Nybegynder
02. april 2005 - 01:29 #4
Her vil jeg mene du skal gå efter Asus, Gigabyte eller MSI... De er alle respekterede producenter og har kun haft gode erfaringer med dem. Har dog aldrig haft et GFX kort fra Asus, men har i øjeblikket et bundkort (P4C800-E Deluxe) fra dem, og det er så stabilt som noget kan være. Har aldrig haft et større problem...
Avatar billede lau16 Nybegynder
02. april 2005 - 17:18 #5
Har et Leadtek 6800 gt, køre skide godt, og kortet kan holde blæserstøjen ned ved hjæp af sin monster overkill kobberkøler.
Avatar billede casemodding Nybegynder
09. april 2005 - 19:37 #6
luk