Avatar billede dark_dream Nybegynder
01. april 2005 - 19:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Hejsa.

Så er den dælme galt igen da *gg* - men med et nyt problem!

Jeg har et trådløst netværk, som er koblet op på nettet via denne Router:
54 Mbps Wireless Netgear WGR614 v4

Det der er problemet er, at netkortet (Netgear Wireless PC Card 32-bit Cardbus WG511 (v2.0)), som sidder i den ene bærbar ikke kan håndtere en WEP eller WPA-PSK sikkerheds indstilling ?

Sådan som det er nu, er systemet ÅBEN for alle!

De andre bærebare har et netkort indbygget, og der har jeg ikke haft disse problemer. De var på nettet 15 sek. efter jeg satte Routeren op til enten WEP eller WPA-PSK sikkerheds-opsætning.

Jeg har så købt et andet netkort for erstatning for NETGEAR kortet. Det nye kort er dette:
HAMA 54 Mbps Wireless 00039708, men dette hjalp heller ikke meget, da den SLET ikke vil komme online via Netgear Routeren. Jeg fandt så på nettet noget software til HAMA kortet, installerede denne, men heller ikke dette hjalp.

Så ligenu har jeg et netværk der PT ikke kan "låses" for uvedkommende, og et ubrugeligt HAMA netkort.!

Nogen der har et råd ? - bortset fra at retunere kortene og skifte Routeren ud!
Avatar billede kenp Novice
01. april 2005 - 20:00 #1
har du prøvet at opdater din XP helt og holdent. for så burde der komme en opdatering så den kan klare wpa kryptering.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
01. april 2005 - 21:16 #2
Kenp>> styresystemet (XP) er opdateret 100 %, så det er ikke der det er galt. XP kan nemt finde kortet, men den kommer stadig ikke online. Hvad jeg selv er kommet frem til, så er det Routeren der ikke "åbner" for kortet et sted, men jeg er ikke sikker. Men opdatering af XP er der ikke noget galt med!
Avatar billede kenp Novice
01. april 2005 - 21:34 #3
hvis du bruger wepkryptering på 128 bit så prøv lgie at vælge en kode på præcis 13 tegn i passphrase, for at evt. kunne udelukke dit password.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
04. april 2005 - 18:20 #4
keno>> Læs:

Jeg har så købt et andet netkort for erstatning for NETGEAR kortet. Det nye kort er dette:
HAMA 54 Mbps Wireless 00039708, men dette hjalp heller ikke meget, da den SLET ikke vil komme online via Netgear Routeren. Jeg fandt så på nettet noget software til HAMA kortet, installerede denne, men heller ikke dette hjalp.
Avatar billede kenp Novice
04. april 2005 - 20:07 #5
ja men hvad hjælper det, hvis du ikke bruger en korrekt kode (af længde m.v. så kan du prøve nogk så mange koder..... og programmer)
Avatar billede dark_dream Nybegynder
04. april 2005 - 20:21 #6
Kenp>> Lader til vi to galt af hinanden. Lader "Spørgsmålet" stå åben til der kommer noget jeg kan bruge!
Avatar billede dark_dream Nybegynder
06. april 2005 - 22:13 #7
Fandt selv problemet!
Avatar billede stoneburg Nybegynder
29. marts 2006 - 21:34 #8
Hej Dark Dream

jeg har samme problem med en 54 Mbps Wireless Netgear WGR614 v4
og 2 stk Netgear WG311 kort. De bliver smidt af efter et stykke tid når jeg kører med cryptering. Hvad er løsningen ?