Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
01. april 2005 - 10:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gem billede fra hjemmeside?

Hvordan gemmer jeg billedet af den grimme gorilla på denne side:

http://www.gorillaflyt.dk/

Det skal være den store udgave! Hvis jeg bare højreklikker og vælger "Gem billede", bliver billedet meget småt...

DGP
Avatar billede skau Nybegynder
01. april 2005 - 11:05 #1
Det er et animeret gif billede - hvis du gemmer billedet og så viser det i internet explorer så vil animationen køre. Hvis du viser det med paint eller lign kan du kun se den første frame
Avatar billede miss-g Seniormester
01. april 2005 - 11:06 #2
Det bliver meget småt fordi det er en animation som starter med et lille billede. Du gemmer sådan set hele animationen.

Du kan jo bare lave et screenshoot (f12) når den er stor og så klippe det hvide væk i f.eks. photoshop.
Avatar billede miss-g Seniormester
01. april 2005 - 11:06 #3
Sorry - man laver selvfølgelig screenshoot med knappen PRT SCR *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
01. april 2005 - 11:08 #4
Alternativt kan du åbne animationen i Image Ready (som følger med photoshop) - der ligger de forskellige abestørrelser formentlig i hver deres frame, også den store *S*
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. april 2005 - 11:09 #5
Nu vil jeg jo nok lige foreslå at du kontakter firmaet først og spørger om det er i orden du kopierer deres grafik. Det KAN være det er noget gratis clipart de har brugt, det KAN også være de har betalt en tegner for at lave den. Spørg først.
Avatar billede skau Nybegynder
01. april 2005 - 11:09 #6
hvis du ikke har et tegne program der kan behandle animeret gif kan du sikkert finde et her http://www.tucows.com/imgedit95_default.html der er bla en demo af photoshop som jeg ved er i stand til at behandle animeret if. Du kan hvis du ikke har tålmodighed jo også trykke <ALT>+<Prt Scrn> når gorillaen er stor - paste ind i paint og "klippe" den del ud af billedet du er interesseret i (det er dog en grim workaround)
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
01. april 2005 - 11:23 #7
miss-g> Jeg brugte din løsning :) Tak for hjælpen

larsholmgaard> Billedet skal bruges til noget annoncering for Gorilla Flyt, så jeg har fået tilladelse

DGP
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
01. april 2005 - 11:25 #8
skau> Også tak til dig. Jeg brugte bare Paint til at skære til med :)

DGP
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. april 2005 - 11:27 #9
Nååååå... så er der jo ingen ko på isen! :-)
Avatar billede xsound Nybegynder
01. april 2005 - 23:30 #10
Altså, bare gem biledet.. Højre klik og gem som ?? ;S
Her er billedet: http://explizit.dk/demos/gorillaflyt2/images/abemov.gif