Avatar billede ravnen84 Nybegynder
31. marts 2005 - 21:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

W2k3 som DC for et Domaine

Hej..

Jeg har en server staaende hjemme som koerer w2k3. Den skal styre mit domaine, baade mail og andet godt. Den skal i korte traek vaere DC. Men naar jeg skal til at dcpromo'e den saa tester den om der findes en dns. Her fejler testen.

Jeg har mit domainet registreret hos web10, og dns er forwardet til min egen ip paa naer opslag af typen ns. Saa er mit spoergsmaal saa om jeg skal have en dns sat op hjemme hos mig selv eller har jeg bare sat det forkert op hos web10??

Haaber i kan hjaelpe mig :-)
Paa forhaand tak
Avatar billede monmike Nybegynder
31. marts 2005 - 21:50 #1
Du skal sætte den som sin egen dns server. desuden skal den have en fast ip.
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
31. marts 2005 - 21:54 #2
Den henviser til hvad? Skal dnsopslaget hos web10 ogsaa saettes til min server?
Hvad er ideen saa i at koebe domainet gennem en registator??
Er der ikke en mulighed for at slippe udenom at have en dnsserver staaende selv?
Avatar billede monmike Nybegynder
31. marts 2005 - 21:54 #3
og lige en anden ting. Der findes også en gruppe som kun omhandler win2k3 her på eksperten. Der er godt nok ingen forskel på win2k og win2k3 i dette spørgsmål.
Så det betyder ikke noget her.
Avatar billede monmike Nybegynder
31. marts 2005 - 21:56 #4
Næ, men det betyder da ikke noget. Win2k3 kan da sagtens kører som dns server samtidig med alt det andet du vil have. Den bruger roothints til at lave opslag.
Det du har sat op ved web10 er bare at dit domænenavn peger på din egen server i stedet for et webhotel.
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
31. marts 2005 - 21:57 #5
Ups min boef...
Havde ik lige set den...
Avatar billede monmike Nybegynder
31. marts 2005 - 21:57 #6
Det gør så at du kan tilgå din server udefra uden at kunne huske din ipadresse
Avatar billede monmike Nybegynder
31. marts 2005 - 21:59 #7
Så spiller dit domæne også meget bedre, da et windows domæne bruger dns til næsten a kommunikation
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
31. marts 2005 - 21:59 #8
Hmm... Nederen... Tak for det.. Smider du ik lige et svar saa? med mindre du altsaa ikke oensker nogle point ;)
Avatar billede monmike Nybegynder
31. marts 2005 - 22:01 #9
hovsa det havde jeg da glemt. Hvad er nederen?
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 22:15 #10
Kig på nogle af de spørgsmål it-studerende har oprettet for nyligt, der gennemgik vi alle de ting der ;)
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
31. marts 2005 - 22:50 #11
At jeg skal have en dns installeret... og det ikke bare kan styres hos web10...
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 22:53 #12
nej ikke før du kører dcpromo (den installerer selv DNS så det passer med AD)