31. marts 2005 - 20:27Der er
1 kommentar og 1 løsning
Scenarier i Excel
Hej,
Er der nogen der kan forklare mig hvad scenarier i Excel bruges til ?
Jeg har en temmelig kompliceret model, og jeg ville meget gerne have et ark hvor man kunne præsentere "hvis man ændrer x til ???, ændres modellens output y til ???"
- og som så opdateres hvis der ændres i modellens forudsætninger...
Kan man det - jeg gætter på at scenariefunktionen gør noget af dette, men den virker bare meget som et "snapshot" (altså udynamisk) ?
Et scenario er et bud på, hvilke værdier en række nærmere angivne celler kunne tænkes at indeholde.
Excel udregner herefter konsekvenserne i en række resultatceller.
Scenario-styring er en raffineret "prøv-dig-frem"-analyse.
I dit eksempel kan du angive en række scenarier - et for værdi x kan antage. Du kan herefter få vist et scenarie-resume, der viser værdien Y for hver af de valgte scenarier.
Ved at navngive de celler x og y-værdierne står i, er det lidt lettere at læse scenario-resumeet.
OK - men det vil sige at det er "udynamisk" - altså at hvis jeg ændrer i modellen efter at have lavet scenarierne sker der ikke noget med dem ?
Hvornår er de så smarte ?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.