Avatar billede mrg Nybegynder
31. marts 2005 - 20:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Scenarier i Excel

Hej,

Er der nogen der kan forklare mig hvad scenarier i Excel bruges til ?

Jeg har en temmelig kompliceret model, og jeg ville meget gerne have et ark hvor man kunne præsentere "hvis man ændrer x til ???, ændres modellens output y til ???"

- og som så opdateres hvis der ændres i modellens forudsætninger...

Kan man det - jeg gætter på at scenariefunktionen gør noget af dette, men den virker bare meget som et "snapshot" (altså udynamisk) ?

Tak for hjælpen...
31. marts 2005 - 20:59 #1
Et scenario er et bud på, hvilke værdier en række nærmere angivne celler kunne tænkes at indeholde.

Excel udregner herefter konsekvenserne i en række resultatceller.

Scenario-styring er en raffineret "prøv-dig-frem"-analyse.

I dit eksempel kan du angive en række scenarier - et for værdi x kan antage. Du kan herefter få vist et scenarie-resume, der viser værdien Y for hver af de valgte scenarier.

Ved at navngive de celler x og y-værdierne står i, er det lidt lettere at læse scenario-resumeet.
Avatar billede mrg Nybegynder
04. april 2005 - 09:51 #2
OK - men det vil sige at det er "udynamisk" - altså at hvis jeg ændrer i modellen efter at have lavet scenarierne sker der ikke noget med dem ?

Hvornår er de så smarte ?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester