Avatar billede pernillem Nybegynder
31. marts 2005 - 19:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Recovery af password

Hej

Jeg har været så ufattelig dum at forsøge at kryptere nogle meget sensitive og vigtige data vha. programmet Kryptel - det gik i og for sig ok. MEN, MEN, MEN jeg har været endnu dummere, for jeg må have tastet det password, jeg normalt bruger til alt andet forkert ind, da jeg krypterede dataene, for nu melder programmet om forkert password, når jeg taster det gammelkendte pw. AK OG VE. Hvor dum kan man være......!!!!

Det hjælper naturligvis ikke at afinstallere programmet.

Har jeg mistet mine vigtige data for evigt, eller kan jeg lave en form for workaround fx. i form af recovery af passwordet?

Det skal siges, at jeg har forsøgt mig med bl.a. recovery programmet Revelation men uden held.

Vil være jer SUPER, SUPER taknemlige hvis I kan hjælpe mig i denne tåbelige sag.

Please..............
Avatar billede articfruit Nybegynder
31. marts 2005 - 19:22 #1
nu har du selvfølgelig prøvet med caps-lock slået til og omvendt?
Hvor lang et password kan krypteringsprogrammet, eller hvad det nu er, maks tage? Her tænker jeg på, at dit password måske er 9 karakter lang, men programmet måske kun bruger de første 8 karakter!
Ved godt dette ikke er meget hjælp, men bare lige for at være sikker... :o)
Avatar billede pernillem Nybegynder
31. marts 2005 - 19:29 #2
Ja, jeg har prøvet capslock og også de forskellige åbenlyse tastefejlskombinationer. Passwordet er 8 karakterer
Avatar billede sessa Nybegynder
31. marts 2005 - 19:36 #3
Du har jo sikkert dit password næsten rigtigt, sandsynligvis kun med et enkelt tegn forkert. Og det forkerte tegn ligger sandsynligvis lige ved siden af det rigtige på tastaturet. Så hvis du prøver et par hundrede gange, rammer du måske det rigtige?
Det er selvfølgelig et noget surt arbejde, men hvis dine data er MEGET vigtige, så...
Avatar billede sessa Nybegynder
31. marts 2005 - 19:38 #4
Hov, der skulle stå "Du har jo sikkert TASTET dit password osv "
Avatar billede pernillem Nybegynder
31. marts 2005 - 19:38 #5
Ja, jeg er også i gang med alle de tænkelige (og utænkelige) kombinationer, tro mig, men so far uden resultat. SURT
Avatar billede pernillem Nybegynder
31. marts 2005 - 20:56 #6
Nå, ved hårdt slid lykkedes det at finde den rigtige tastekombination....pyha :-) Så er alt godt igen