Avatar billede spilme Nybegynder
31. marts 2005 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

160 gb partition, er det dumt??

Jeg har læst nogle steder, at det er lidt farligt at have storre partitioner hvis man skal lave backup, og det tager lang tid at defragmentere o.lign.

Jeg vil helst have at mine partitioner er så storre som muligt. F.eks. en partition på 160 gb eller dele den op i 2 (hver ca. 80 gb), men gider ikke rigtig de der 5-6 drev at rode rundt i..
Har oplevet en 80 gb gå helt i selvsving, da den blev fyldt op, og derfor vil jeg gerne vide, om der sker sådan nogle ting hvis jeg bare fylder løs på en 80 gb partition, eller det har været den éne hdd der har været underlig... (NTFS)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2005 - 14:38 #1
Du kan da godt have 160GB, men hvis du kun har een HD, så er det meget upraktisk.
Som du jo ved, kan enhver få problemer med Windows, og så er det jo ikke smart,
hvis man ikke kan formatere sit drev og geninstallere, fordi man har værdifulde
data, man ikke vil slette. Så taler du om den HD, som Windows ligger på, vil jeg
råde dig til at have en partition på f.eks 20GB til Windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2005 - 14:40 #2
Forresten, angående defrakmentering og ikke mindst vira og spyware chek, det
tager uhyggelig lang tid med en HD på 160GB
Avatar billede spilme Nybegynder
31. marts 2005 - 20:53 #3
Ja det er selvfølgelig rigtig nok. Har windows på en anden hdd, så tror jeg deler de 160 gb i 2 partitioner.
Avatar billede spilme Nybegynder
31. marts 2005 - 20:55 #4
er ny her, så hvordan er det jeg giver dig point for dit svar?
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2005 - 22:25 #5
Det foregår på den måde, at der lægges et svar, som jeg gør nu. Et svar kan enten
accepteres, eller afvises. Navnet på en svarer, som accepters MARKERES, og man
trykkes på ACCEPTERES.
Takker for point
Avatar billede off-line Nybegynder
31. marts 2005 - 22:27 #6
Som ny her, må du vænne dig til stavefejl. Dem er vi del del som laver.
Men hvad, når bare det er forståeligt.