Avatar billede joki Juniormester
31. marts 2005 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Recordset læser ikke alle poster

Hej

Jeg har oprette forbindelse via dao recordset, til et excel ark der fungere som en tabel.
Jeg forsøger herefter at opdatere et felt,  hvis et andet tekstfelt indeholder et 0. Det går også fint, men de tekstfelter der er længere end 10 karaktere opdateres ikke.
Opdateringen sker ved eksekvering af sql update.
Nogen der ved hvordan jeg kan løse dette.

på forhånd tak
Avatar billede fireblast Nybegynder
31. marts 2005 - 23:01 #1
Jeg kunne forestille mig, du har lavet en eller anden form for variable formatering der ikke er korrekt i dit recordset. Hvis du pastede koden her, ville det være lidt nemmere at overskue.
Avatar billede joki Juniormester
01. april 2005 - 15:02 #2
Her er lidt kode

Dim dbtmp As DAO.Database
Set dbtmp = OpenDatabase(strFileName, True, False, "Excel 8.0;")
dbtmp.Execute ("UPDATE wltabel SET wltabel.[Received YES/NO] = 'Yes' WHERE wltabel.[ub/ls] LIKE '*0*'  ;")
Avatar billede joki Juniormester
01. april 2005 - 15:34 #3
jeg har nu byttet lidt om på linierne i mit excel ark, og sat den længste linie øverst. Det ligner at øverste linie bestemmer strukturen, på det der indlæses. Kan man komme uden om det på nogen måde ?
Avatar billede joki Juniormester
15. maj 2011 - 07:28 #4
Lukkes