Avatar billede mogenshede Nybegynder
31. marts 2005 - 10:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Summering af felter hvori fejlværdi indgår

Hej

Række  Kolonne A
  1      5
  2    #I/T
  3      2
  4    Sum(A1:A3)

I celle A2 er der returneret en fejlværdi fra en formel med LOPSLAG der giver #I/T. I celle A4 skal der summerer tallene fra A1+A2+A3. Dette giver fejlen #I/T.

Hvordan skal jeg få summeringen til kun at ligge talværdierne sammen ?

På forhånd tak
Mogens
Avatar billede x-lars Novice
31. marts 2005 - 10:45 #1
Læg en formel ind, der tester, om der er fejl i dit opslag:

=hvis(er.fejl(...........);"";..........), altså hvis opslaget giver en fejl, så skriv ingenting (eller et nul) og ellers skriv opslaget.
Avatar billede b_hansen Novice
31. marts 2005 - 10:46 #2
jeg vil foreslå, at du bygger dit opslag op omkring en test. Noget i stil med:
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG());0;LOPSLAG)
Denne formel indsætter et 0, hvis der ikke findes noget ved opslagsfunktionen. indholdet i =LOPSLAG() er det samme, som du har nu. Blot skal det indsættes to steder.
Avatar billede x-lars Novice
31. marts 2005 - 10:47 #3
Denne formel skal ligge i cellerne i A-kolonnen, altså der hvor du nu får #I/T.
Avatar billede b_hansen Novice
31. marts 2005 - 10:47 #4
Man skal ikke skrive for mange kommentarer/bemærkninger, hvis man vil først *G*
Avatar billede x-lars Novice
31. marts 2005 - 10:48 #5
Netop! §;-D
Avatar billede x-lars Novice
31. marts 2005 - 10:49 #6
er.fejl og er.ikke.tilgængelig er varianter af den samme test, hvor den sidste er mest præcis, da den leder efter en bestemt fejltype.
Avatar billede b_hansen Novice
31. marts 2005 - 10:55 #7
Enig X-lars. Men i tilfældet med LOPSLAG() ville jeg foretrække den mere specifikke fejltest, da det altid er den, der optræder, når opslaget ikke finder noget.
Avatar billede mogenshede Nybegynder
31. marts 2005 - 11:12 #8
Mange tak til b hansen
Det virker perfekt.
Du skal have de 30 points
Hilsen Mogens
Avatar billede b_hansen Novice
31. marts 2005 - 11:23 #9
det kommer nok til at knibe lidt, når du selv har taget dem.....