Avatar billede toledo Nybegynder
31. marts 2005 - 08:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HighjackThis Log fuld af snavs

Hej,

Vil en af jer gaa denne log igennem. Jeg synes den er lidt uoverskuelig.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:02:36, on 31/03/2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-gb\msnappau.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\jre\bin\javaw.exe
C:\WINDOWS\system32\basfipm.exe
C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://as.starware.com/dp/search?x=wKX1ILEOi+Vh7AfA98Gm4Me69ZMbubcDXggyks41LS8ecLam11jr1gUXd5j9V11e6WtVgoWpAFpRYDUhgC8FarqZH5AZBGZvP495aMqRmfgS3q2Cm35NpuT3uYnE6on01hlNLvde8K4=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery\Blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery\Blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 10.48.148.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 10.*;<local>
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\en-gb\msntb.dll
O2 - BHO: Starware - {CA356D79-679B-4b4c-8E49-5AF97014F4C1} - C:\Program Files\Starware\bin\Starware.dll (file missing)
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\en-gb\msntb.dll
O3 - Toolbar: Starware - {D49E9D35-254C-4c6a-9D17-95018D228FF5} - C:\Program Files\Starware\bin\Starware.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient 2.6] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup 2.5] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-gb\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Instant Access] rundll32.exe EGDACCESS_1058.dll,InstantAccess
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [StarwareUninstall] "C:\DOCUME~1\ICT\LOCALS~1\Temp\A~NSISu_.exe" REBOOT
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Motorola Application Launcher.lnk = C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O16 - DPF: {505098FD-5D61-4BC2-9B82-F969D0E932A2} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/P2EClient/EGAUTH_1034_EN_XP.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {F72BC3F0-6C20-4793-9DDA-258589D8A907} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/netslv32_EN_XP.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Broadcom ASF IP monitoring service v6.0.4 (BAsfIpM) - Broadcom Corp. - C:\WINDOWS\system32\basfipm.exe
O23 - Service: Iap - Dell Inc - C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. marts 2005 - 08:47 #1
Jeg kigger på den :-)
Avatar billede toledo Nybegynder
31. marts 2005 - 08:55 #2
Fint. Tak for det
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. marts 2005 - 09:37 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Gå ind i internetexplorer, klik på funktioner-internetindstillinger-Generelt-slet filer-flueben i "slet alt offline indhold"-OK

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede (nogle af dem er muligvis allerede blevet slettet af Hijackthis).

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://as.starware.com/dp/search?x=wKX1ILEOi+Vh7AfA98Gm4Me69ZMbubcDXggyks41LS8ecLam11jr1gUXd5j9V11e6WtVgoWpAFpRYDUhgC8FarqZH5AZBGZvP495aMqRmfgS3q2Cm35NpuT3uYnE6on01hlNLvde8K4=
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery\Blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery\Blank.htm
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: Starware - {CA356D79-679B-4b4c-8E49-5AF97014F4C1} - C:\Program Files\Starware\bin\Starware.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Starware - {D49E9D35-254C-4c6a-9D17-95018D228FF5} - C:\Program Files\Starware\bin\Starware.dll (file missing)
O4 - HKCU\..\Run: [Instant Access] rundll32.exe EGDACCESS_1058.dll,InstantAccess
O4 - HKCU\..\RunOnce: [StarwareUninstall] "C:\DOCUME~1\ICT\LOCALS~1\Temp\A~NSISu_.exe" REBOOT
O16 - DPF: {505098FD-5D61-4BC2-9B82-F969D0E932A2} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/P2EClient/EGAUTH_1034_EN_XP.cab
O16 - DPF: {F72BC3F0-6C20-4793-9DDA-258589D8A907} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/netslv32_EN_XP.cab

Denne her er jeg i tvivl om. Hvis du ikke kender den, så fix den med HJT også:
O4 - Global Startup: Motorola Application Launcher.lnk = C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe

Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Mapper:
C:\Program Files\Starware\
Filer:
c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery\Blank.htm
C:\DOCUME~1\ICT\LOCALS~1\Temp\A~NSISu_.exe

Søg efter denne fil på Harddisken, og slet den, hvis du finder den:
EGDACCESS_1058.dll
---------------------------------------
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv. Send en ny log ind til check.
Avatar billede toledo Nybegynder
31. marts 2005 - 10:19 #4
O4 - Global Startup: Motorola Application Launcher.lnk = C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe

Kender godt denne, så den får lov til at blive. Den skanner nu og lader til allerede at have fundet noget adware: msclock32.dll
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. marts 2005 - 10:20 #5
Alt i orden. Tag en kop kaffe imens :-)
Avatar billede toledo Nybegynder
31. marts 2005 - 12:12 #6
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:08:09, on 31/03/2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-gb\msnappau.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\jre\bin\javaw.exe
C:\WINDOWS\system32\basfipm.exe
C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\WINDOWS\pchealth\helpctr\System\panels\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\WINDOWS\pchealth\helpctr\System\panels\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 10.48.148.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 10.*;<local>
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\en-gb\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\en-gb\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient 2.6] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup 2.5] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-gb\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Motorola Application Launcher.lnk = C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Broadcom ASF IP monitoring service v6.0.4 (BAsfIpM) - Broadcom Corp. - C:\WINDOWS\system32\basfipm.exe
O23 - Service: Iap - Dell Inc - C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. marts 2005 - 12:35 #7
Fix disse 2, genstart og læg en ny log:
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\WINDOWS\pchealth\helpctr\System\panels\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\WINDOWS\pchealth\helpctr\System\panels\blank.htm
Avatar billede toledo Nybegynder
31. marts 2005 - 12:42 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:38:59, on 31/03/2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-gb\msnappau.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\jre\bin\javaw.exe
C:\WINDOWS\system32\basfipm.exe
C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\hijackthis\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.dell.com/ap/ap/en/gen/default.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 10.48.148.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 10.*;<local>
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\en-gb\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\en-gb\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient 2.6] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup 2.5] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Toolbox\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-gb\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 4.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Motorola Application Launcher.lnk = C:\Program Files\Common Files\Motorola\RDK\RSS_Launcher.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Broadcom ASF IP monitoring service v6.0.4 (BAsfIpM) - Broadcom Corp. - C:\WINDOWS\system32\basfipm.exe
O23 - Service: Iap - Dell Inc - C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. marts 2005 - 12:47 #9
Så blev loggen ren. Fik du løst dit problem?

For at gøre arbejdet helt færdig:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen (hvis du bruger IE-explorer)
1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger
2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies
3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold
4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten
5. Klik på ok.
Tøm din papirkurv.
---------------------------
For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Som minimum vil jeg anbefale at lægge Spywareguard, Spywareblaster og IE-spyad ind. Alle programmer kan du finde links til herfra:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Alle computere bør være beskyttet af en firewall. Link og vejledning til en god og gratis firewall finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede toledo Nybegynder
31. marts 2005 - 13:09 #10
Jeg siger mange tak for hjaelpen og oensker dig en fortsat god dag.
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. marts 2005 - 13:09 #11
Takker for point. Også en god dig til dig :-)