Avatar billede starfish Nybegynder
30. marts 2005 - 23:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå min webserver udefra

Hej.

Jeg har en CISCO 677 router der er tilsluttet til min DLINK 604 router, hvortil mine to pc'er er tilsluttet.

Jeg har enablet webinterface i min Cisco og den kan jeg fint tilgå ved at skrive <WAN-IP>:8080 i min browser.

Jeg har tilsvarende en webserver kørende på min ene pc <157.184.0.156:80> og denne fungerer fint, hvis jeg indtaster den adresse i browseren.

Dog er mit problem at jeg ikke kan tilgå min webserver ude fra.

>"sh nat" giver flg. resultat.

Local IP : Port  Global IP: Port Timer Flags    Proto Interface
157.184.0.156:80 <WAN-IP>:80      0  0x00041  tcp  eth0 wan0-0

Min DLINK router er også sat op til at forwarde al fratik på port 80 til 157.184.0.156.

hvad gør jeg galt ?
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2005 - 23:53 #1
Hvorfor bruge 2 routere ? (det komemr der mange konfigurerings fejl af er min erfaring)
Avatar billede starfish Nybegynder
31. marts 2005 - 00:11 #2
Jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet helt. Min Cisco 677 er den jeg fik med fra Cybercity, så jeg kunne komme på nettet. Den har kun een port jeg kan komme et netkabel i. Deri har jeg tilsluttet min DLINK, så jeg kan få flere pc'er på nettet.
Avatar billede starfish Nybegynder
31. marts 2005 - 00:12 #3
Cisco 677 er vel det man kalder et ADSL modem, selvom Cisco kalder det en router? Eller hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 00:28 #4
Nej 677 er en router, og kan fint benyttes uden yderligere routere
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 00:29 #5
du skal bare bruge en switch, som du forbinder til router og dine computere
Avatar billede starfish Nybegynder
31. marts 2005 - 17:15 #6
Jeg er ikke interesseret i at skulle ud at investere i nyt hardware. :(

Er det muligt at løse mit problem uden nyt HW - hvis ikke må jeg vel hellere lukke spørgsmålet.
Avatar billede screem_brille Novice
31. marts 2005 - 18:07 #7
Ja det er muligt, men det er nemmere at købe en switch (og nok også billige i arbejdstid), da en switch kan fås for 100-150,-
Avatar billede starfish Nybegynder
30. oktober 2005 - 19:06 #8
lukker