Avatar billede rabjerg Nybegynder
30. marts 2005 - 23:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Office-programmer lukker og gendanner ved gem - domæne netværk

Jeg har det problem at officepakkens programmer pludseligt ikke kan gemme nye dokumenter. Det kan godt lade sig gøre at oprette dokumentet først fx i en mappe, og siden gemme oven i fra fx word.

Det drejer sig om et windows server 2000, domæne netværk.

Nogen ideer til hvad jeg skal tjekke op på. Jeg tænker at det har noget med applikation datas at gøre, men kan ikke se hvad der skulle være ændret i forhold til da det fungerede.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
31. marts 2005 - 08:58 #1
Har du evt mange mapper i biblioteket så du rammer loftet for antal filer i et bibliotek?
Avatar billede rabjerg Nybegynder
31. marts 2005 - 10:31 #2
Hvad er det for et bibliotek du omtaler? Hvor højt er dette loft?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
01. april 2005 - 11:23 #3
biblioteket er det hvor du gemmer dine filer, og mener det er 255 der er loft og max 8 led ud fra roden (C:\.\.\.\.....). Havde ikke fået læst ordentligt hvad du skrev, når du kan oprette uden for office og så lægge i, er det sikkert ikke det. Kan det have noget med rettigheder af gøre? du har opdateret med M$ rettelser?
Avatar billede rabjerg Nybegynder
01. april 2005 - 14:10 #4
M$ rettelser? - uddyb. Jeg har opdateret både windows xp og office 2003 fuldt ud.

Mine brugeres dokumenter ligger på et drev (dokument\dokumenter$) med kvotastyring, max 128 mb.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. maj 2005 - 21:19 #5
sorry, dit spm var røget ud på et sidespor. jeg er ikke sikker på det jeg tænkte på gælder når det er serversystemer. Somme tider kan servicerettelser og opdateringer fra Microsoft influere på ting andre steder, dog mest egenudviklede programmer/applicationer. kan brugeren gå ind og oprette dokumentet i mappen eller skal du gøre det?
Avatar billede rabjerg Nybegynder
17. maj 2005 - 22:27 #6
Jeg løste problemet ved at slette en redirection af my document-mappen. Det løste problemet af en eller anden grund. Det er naturligvis ikke den optimale løsning på problemet men det var det der var muligt. Tak for dine kommentarer.