Avatar billede zaimoon Nybegynder
30. marts 2005 - 20:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til trådløs netværk?!

Kan ikke finde mit trådløse netværk på min nye bærbar..

Har en anden bærbar med samme netkort..

Den nye kan godt finde naboers forbindelser men ikke min forbindelse...

Hjælp?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 20:56 #1
Har du MAC filter på dit Accespoint/Router?
Har du Kryptering på dit Accespoint/Router?
Avatar billede zaimoon Nybegynder
30. marts 2005 - 21:04 #2
nej, ingen af delene..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 21:05 #3
Så du har et helt åbent trådløst netværk, uden nogen som helst form for sikkerhed?

Installer NetStumbler og søg efter dit access point med det: http://www.stumbler.net/
Avatar billede zaimoon Nybegynder
30. marts 2005 - 21:19 #4
har prøvet.. finder stadig ikke mit trådløse...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 21:22 #5
Så er dit netkort ikke rigtigt installeret, eller tændt. Hvis det er et indbygget netkort, skal det tændes, enten med en knap eller med en taste kombination FN + ??
Avatar billede zaimoon Nybegynder
30. marts 2005 - 21:28 #6
ja det kan tændes og slukkes med en knap.. og det er tændt.. men jeg kan jo også godt finde trådløse forbindelser bare ikke min egen..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. marts 2005 - 21:30 #7
Jeg har aldrig oplevet et netværk NetStumbler ikke kunne finde, ligemeget hvordan det så var krypteret? Hvilket accesspoint har du?
Avatar billede zaimoon Nybegynder
30. marts 2005 - 22:05 #8
Zyxel B-1000
Avatar billede gymnastikforeningen Nybegynder
31. marts 2005 - 08:12 #9
Er det en router med både rj45 og trådløs?
Kan det være du har reset'et routeren eller pillet ved opsætningen, så routeren kun kører via kabler?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. marts 2005 - 08:40 #10
Hvilket netkort er det der er i den bærbare?
Kan det tænkes at driveren til netkortet er sat op til kun at acceptere 54Mbit forbindelser (din Router er 11 Mbit)
Avatar billede zaimoon Nybegynder
31. marts 2005 - 18:21 #11
hvor kan der ændres til at acceptere 11mbit ?? eller begge ?? winxp pro sp2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2005 - 13:34 #12
hvilket netkort er det? Hvad hedder maskinen?
Avatar billede zaimoon Nybegynder
01. april 2005 - 15:56 #13
Acer TravelMate 4051LMi med et Intel PRO/Wireless 2200BG 802.11b/g
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. april 2005 - 17:46 #14
Den burde jo uden videre kunne køre på. Men du skal ind i netværks opsætningen, der inde er der på de bærbare jeg har set en mulighed for at vælge B, G eller B&G. Din Router køre kun B så det kan du jo vælge.

Maskinen kan jo også have en defekt.
Avatar billede zaimoon Nybegynder
05. april 2005 - 12:04 #15
der er vidst ingen løsning.. :(
Avatar billede iziqio Nybegynder
15. april 2005 - 08:09 #16
Har du stadig prob ?
JEg har nemlig samme Zyzel model.
Kan måske hjælpe :-)