Avatar billede shanghoj Nybegynder
28. marts 2001 - 22:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bios indstilling

God aften mine gode herrer
Er der en eller anden rar person, der kan fortælle hvordan jeg trin for trin skal konfigurerer min bios, så min puter kan køre optimalt
Jeg ved godt at det er et besværligt spørgsmål
Den besvarelse belønnes med en masse point
System:
Athlon 1000Mhz thunderbird
384 MB pc 133 RAM
A7V Asus motherbord
Pixel wiew geforce 2 mx /m. tv out
Bios version 1007
To IBM harddiske (30/20GB)(7200/5400rmp)
Soundblaster live player 1054
Asus 50Xspeed cdrom
3,5 floppy
Avatar billede ravn1 Nybegynder
28. marts 2001 - 22:39 #1
På min computer(A7V og Duron) Kører jeg bare med std instillinger, jeg har dog sat Graphics Aparature Size til 128, det burde være halvdelen at de ram du har i computeren...
Avatar billede teknik Juniormester
28. marts 2001 - 22:40 #2
Der er følgende tiig, som bør overvejes ...evt. justeres:

1. Detektering af Harddiske. Dette står normalt til auto, og det fungerer for de fleste mennesker.
-alternativt, så kan du detektere og \"låse\" indstillingen med \"Exit and save\" -giver marginalt hurtigere opstart.

2. Indstilling af CPU hastighed.  Står der 1000mhz når du starter op, så er det også OK,
- ellers skal FSB sættes til 100Mhz.

3. indstilling af RAM hastighed. Da det er PC 133, så skal \"DRAM speed\" (eller hvad det nu lige hedder i din bios ;-))
Sættes til at de skal køre 4:3 i forhold til FSB...nogle gange udtrykt som FSB+PCI
Standardindstilling er \"3:3\" eller \"=FSB\"...altså 100Mhz på RAM.

4. Under Plug\'n Play bør dit OS sættes til \"Plug\'n play OS = Yes\"...standardindstillig er \"No\"

5.I menuen BOOT skal du have valgt boot-device...hvis du skal have IDE100 Comtrollere i brug som BOOT-device, så¨bør du vælge IDE100/ATA100 i alle tre mulige.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede ravn1 Nybegynder
28. marts 2001 - 22:41 #3
Du trykker bare \"DEL\" under opstart, hvis du ikke skulle vide det... Graphics Aparature Size indstiller du under Advaced-> Chip config...
Avatar billede teknik Juniormester
28. marts 2001 - 22:42 #4
Ravn1\'s forslag om AGP-aperture er ok, men virknigen af at øge til 192MB er dog meget begrænset
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 22:46 #5
Så kan du prøve at sætte dine ram til cas2! Det giver i hvert fald lidt...
Avatar billede makse Nybegynder
28. marts 2001 - 22:53 #6
Hvis du er i tvivl om hvad nogle af bios punkterne betyder, er der en udemærket guid på www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm
Avatar billede shanghoj Nybegynder
28. marts 2001 - 22:53 #7
Hvad med AGP og swap  indstillinger
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 22:55 #8
Swap? Hvis det er din swap-file du tænker på skal du indstille den Windows...
Avatar billede shanghoj Nybegynder
28. marts 2001 - 23:09 #9
Hvad med video shadow og andre grafik indstillinger (jeg har lidt prob. med 3d spil, de fryser, har nyeste driver plus win 2000 hotfix (Pre-sp2)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 23:12 #10
Video shadow = til!
Avatar billede shanghoj Nybegynder
28. marts 2001 - 23:20 #11
Jeg lader spørgsmålet stå til i morgen så får det bedste svar point\'ene
jeg må hellere gå i seng, tidligt op osv
Avatar billede jgk Nybegynder
28. marts 2001 - 23:40 #12
Der er mange der har problemer med dette kort og på diverse sider findes løsningsforslag til næsten alle de problemer A7V kan finde på at lave.
Søg på http://www.google.com/intl/da/ \"ASUS A7V\" hwe vil du finde alle de svar du har brug for.
Avatar billede teknik Juniormester
29. marts 2001 - 00:05 #13
>>shanghoj
Swap filen indstilles som Jdaugaard siger i Windows.
..det er en god ide at lave en Permanent Swapfil på ½-1/1 GB.

AGP multiplier ...ups den havde jeg glemt.
Dit system understøtter AGPx4, og deafult er 1..rettes i BIOS.
Mener også at du kan bruge \"sidebanding\", men vent hellere med den til \"senere\"..
kan til tider give problemer

...vent også hellere med \"CAS2\", selv om det ganske rigtigt \"gi\'r noget\", så kan det altså også give ustabilitet,
- så det er bedre at gemme disse lidt \"Usikre\" ting lidt, indtil systemet fungerer 100%.

...kører selv med begge dele, og har ikke nogen problemer.