Avatar billede fralle.dk Nybegynder
30. marts 2005 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Max 1024 åbne filer per process.

Hej,

Jeg er løbet ind i et problem mht. max åbne filer per process på min Suse 9 maskine med en 2.6.5 kerne. Det virker som om at det maksimalt er muligt at have 1024 åbne filer på en gang, hvilket jeg gerne ville have forøget.

Jeg har læst mig frem til på nettet, at der skulle være nok bare at ændre __FD_SETSIZE i /usr/include/bits/types.h og herefter bruge ulimit -n kommandoen, uden at lave en re-kompilering af kernen. Men omtalte virker ikke i mit tilfælde. Er der noget jeg mangler ?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh.

Jeppe F.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
30. marts 2005 - 16:41 #1
prøv med ulimit
ulimit -n 8102
f.eks
Avatar billede kasper.h Nybegynder
30. marts 2005 - 16:41 #2
8192 ville jeg have skrevet ;)
Avatar billede fralle.dk Nybegynder
30. marts 2005 - 17:17 #3
Hej Kasper.h,

Tak for din kommentar. Jeg har prøvet med ulimit -n 8192 og større værdier, men det er stadigt det samme :o( .

/Jeppe
Avatar billede kasper.h Nybegynder
30. marts 2005 - 17:20 #4
Okay, jeg har selv haft brugt det, der virkede det fint. Det så vidt jeg husker kun for den session du er logget ind på.
Avatar billede janpo Nybegynder
30. marts 2005 - 18:40 #5
Jeg tror at du skal rette i /proc. Prøv at se her:
http://www.postgresql.org/docs/7.4/static/kernel-resources.html#AEN17039
Min SuSE 9.2 siger : 25030
Avatar billede fralle.dk Nybegynder
30. marts 2005 - 18:57 #6
Hej janpo,

Tak for kommentaren. Jeg har prøvet at ændre file-max til 32768 under /proc/sys/fs, men igen med det samme resultat. Jeg har overvejet om det kan være et glibc problem, men er ikke helt sikker :o/ .
Avatar billede fralle.dk Nybegynder
31. marts 2005 - 12:36 #7
Lukker spørgsmålet.