Avatar billede finger Nybegynder
29. marts 2005 - 19:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan "bøjes" skattereglerne bedst

Hejsa,

Jeg står lidt i et luksus problem og tænkte at der nok var nogle andre der har haft det samme problem.
Min arbejdsplads vil gerne belønne min gode indsats i påskeferien med en mindre bonus på 2500 kr. Det er trist at betale topskat go det ved min arbejdsplads også godt og de er derfor parate til at hjælpe med der. De er villige til at indkøbe et gavekort til mig til enten hardware eller restaurant besøg som jeg så ikke betaler skat af.
Jeg mangler nu ikke nogle af delene og vil hellere have kontanter. Men jeg vil ikke have det udbetalt i kontanter da jeg så skal betale ca 70% af det i skat.
Jeg har tænkt på at få et gavekort til fx computercity som jeg så derefter kunne sælge for fx 2000 kr (hvis det kan lade sig gøre). Men så "taber" jeg jo 500 kr.
Er dr nogle der har erfaringer med hvordan man opnår det bedste resultat i min luksus situation? Hvordan får jeg nemmest udbetalt mest muligt?
Avatar billede lemon Nybegynder
29. marts 2005 - 20:00 #1
Hvis du betaler dine godt 70% topskat, så bliver der lidt flere penge til pasning og uddannelse af dine børn.

Det er sku da en god investering.
Avatar billede colabund Nybegynder
29. marts 2005 - 20:19 #2
Ynkeligt.......
At have en løn så høj, at man betaler 70% i topskat, og så alligevel bede om et godt råd til skatte snyd...

Faktisk troede jeg, at topskatten var langt mindre, men jeg er jo også så dum at tjene mine sorte penge ved at få sorte negle (jeg er mekaniker)....  ;)

Well, hvis du ikke mangler noget til daglig, så sæt da pengene ind på en pensionsopsparing, der bliver de jo beskattet minimalt!!
Avatar billede belle Nybegynder
29. marts 2005 - 20:31 #3
få dog et gavekort. gå i butikken og bed om at få pengene.... easy as pie
Avatar billede colabund Nybegynder
29. marts 2005 - 21:00 #4
Jamen så tror jeg da, at jeg vil sættes 6-7000 kr ned i løn om måneden, og så bede min arbejdsgiver om at få et gavekort på beløbet i stedet for....  :((
Avatar billede finger Nybegynder
29. marts 2005 - 21:06 #5
belle ja, det har du ret i. det havde jeg ikke tænkt på. Så håber jeg at jeg kan finde et sted hvor de giver pengene retur på gavekort.
smid et svar
Avatar billede pehory Nybegynder
29. marts 2005 - 21:15 #6
Hvis du får et gavekort til fona eller en af de bedre/billigere online hardwarebutikker ( bl.a. shg, itbutikken og midtdata) vil jeg da gerne købe det til lidt underpris :-)
Avatar billede finger Nybegynder
29. marts 2005 - 21:17 #7
pehory --> ok, det husker jeg. jeg har dog allerede et bud på 2k for det.
Avatar billede lonepeter Novice
29. marts 2005 - 21:32 #8
Øh, du skal da også beskattes af et gavekort så vidt jeg er orienteret, med mindre du ikke opgiver det... - Er jeg helt gal op den?
Avatar billede lonepeter Novice
29. marts 2005 - 21:42 #9
op=på
Avatar billede colabund Nybegynder
29. marts 2005 - 21:59 #10
Naturligvis skal man også beskattes af et "gavekort" fra ens arbejdsgiver....
Reglerne er her: www.tax.dk
Avatar billede belle Nybegynder
29. marts 2005 - 22:48 #11
Man kan godt modtage en gave fra sin arbejdsplads uden at blive beskattet af den så længe den ikke overstiger et bestemt beløb. kan dog ikke huske det beløb men mener bestemt den er over 2500,-. Man kan derimod ikke modtage 2500,- kontant fra sin arbejdsplads da dette så betragtes som løn og løn skal der altid betales skat af.

og det her er så et svar
Avatar billede lonepeter Novice
30. marts 2005 - 07:16 #12
> belle, jeg mener at dette beløb er lige omkring 500,- Det må være det samme beløb som arbejdsgiveren må give i "julegave" eller til jubilæer o.l.
Avatar billede AnyFellow Mester
30. marts 2005 - 08:34 #13
Heh, topskatten er nu heller ikke mere end omkring de 60%

...men det er ynkeligt at se en der er placeret i topskatten pive over at skulle betale.

Jeg er selv i topskat, og synes da ikke det er fedt at skulle betale så stor en del af min løn i skat, men er da ret glad for alle de "gratis" goder et velfærdssamfund giver.