Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde harddisk efter fomatering i xp

Hej

Jeg  formateret min computer, og genindstalleret win xp. Jeg har to harddiske i computeren og har fint kunnet installere xp på min første harddisk efter formateringen. Problmet er at jeg ikke længere kan se min anden harddisk i stifinderen. Den er ikke blevet formateret, men kører NTFS. Kan godt se drevet i enhedshåndtering og diskmanagement.

Håber på et hurtigt svar..

mvh. apitz
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 19:23 #1
Så skal du bare tilføje disken (partionen) et drev bogstav i disk manager ) ;)
Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:25 #2
Det kan jeg ikke, kan ikke vælge menupunktet "tildel drevbogstav". kan kun vælge "slet partition.
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 19:27 #3
Det skal du også først gøre..
Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:32 #4
hvorhenne?
Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:34 #5
Skal jeg først slette partitionen? men den skal helst ikke formateres?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 19:34 #6
ligger der data på den disk som du ikke kan se ?
Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:36 #7
Ja det gør der
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 19:40 #8
Så skal du sandelig ikke slette partionen, og heller ikke formatere den! kan du tage et screenschot af din disk manger ? (som man kan se hvad der står præcist) ?
Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:46 #9
har jeg desværre ikke mulighed for, da jeg desværre ikke har computeren ved hånden lige nu.
Avatar billede apitz Nybegynder
29. marts 2005 - 19:48 #10
men kan da oplyse at drevet ikke er tildelt et drevbogstav kun en label.
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. marts 2005 - 22:16 #11
Du skal tag og bruge det her program.. Den skal nok hjælpe dig.. www.getdataback.com
Download link = http://www.runtime.org/gdbnt.zip
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 22:28 #12
og en dansk vejledning til getdataback http://www.eksperten.dk/artikler/650
Avatar billede screem_brille Novice
25. maj 2005 - 20:01 #13
noget feedback måske ?