Avatar billede futuregrafix Nybegynder
29. marts 2005 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor smider jeg min robots.txt fil på serveren ?

Hejsa

Hvor skal jeg på min win2003 server lægge min robots.txt - så søgemaskinerne finder min server???

På forhånd mange tak!

Mvh
Mark
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 15:59 #1
DEt kan ike være på dine egen server alene, så skulle søgemaskiner jo hver gang søge samtlige maskiner igennem før resultatet af søgningen kom frem
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2005 - 16:04 #2
robots.txt har ikke noget med servere at gøre - den kan kun hjælpe på site-niveau. Derudover hjælper filen ikke søgemaskinerne med at finde et site - den kan kun fx fortælle søgemaskinerne hvor de må kigge og hvor de ikke må samt om de i det hele taget må kigge på sitet, men dette kræver altså at søgemaskinerne har fundet sitet i første omgang.

filen skal lægges i roden på ens site.
Avatar billede futuregrafix Nybegynder
29. marts 2005 - 16:25 #3
Okay, tak!! Hvorfor kan jeg umuligt få google til at se på min server - har lavet alt korrekt, som jeg plejer ved en udbyder - men når jeg hoster selv vil det bare ikke virke, sitet har været kørende snart et år, men den vil bare ikke tage den med.
Troede det var noget at gøre med robots.txt - hvad gør jeg så???

På forhånd tak!!
Avatar billede wickedd Juniormester
29. marts 2005 - 16:27 #4
Lyder som et spørgsmål jeg har set for ikke så længe siden ...
Men, keyser har ret - Det eneste du kan gøre er at vente på at google finder din hjemmeside, eller tilføje din url som gerne skulle gøre det hele meget hurtigere :: http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 16:28 #5
Du skal selv gøre søge maskinen klar over at den skal inkl din side i en søgning, hvordan det gøres ved ejg ikek, men det må man kunne finde ud af ved ag google lidt ;)
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2005 - 16:36 #6
du kan kun få google til at kigge forbi hvis google kender dig. det kan du gøre vha det link wickedd giver - men det er bestemt ingen sikkerhed for at de nu også kigger forbi - eller også ved at den finder dit link på et eller flere af de sites google allerede kender.

Hvordan kan du være sikker på at google slet ikke har kigget forbi? har du evt et link så man måske kan se om der er noget på google ikke kan lide
Avatar billede brummelum Nybegynder
30. marts 2005 - 10:03 #7
Der er flere udemærkede artikler her: http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/