Avatar billede soni1995 Nybegynder
29. marts 2005 - 14:16 Der er 20 kommentarer

Jeg har Trojan Horse på min xp windows maskine

Jeg har Trojan Horse på min xp windows maskine.
Er der nogen der kan hjælp mig om hvordan bedst muligt den kan fjernes.

Jeg har haft norton antivirus, den finder intet.
Nu har jeg avast den fant mange, og har slette mange.

Men den kan ikke slet den her: Trojan Horse - 1079.
Avatar billede wickedd Juniormester
29. marts 2005 - 14:18 #1
Arlet kommer nok snart forbi og hjælper dig, imens kan du prøve denne scanner, den finder en del: www.pandasoftware.com/activescan
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. marts 2005 - 14:19 #2
prøv evt med nogen af de her værktøjer der ligger her :
www.popularshareware.com/007001-rating-2.html+Trojan+Horse+-+1079&hl=da&client=firefox-a" target="_blank">http://64.233.183.104/search?q=cache:bU140K8jhLsJ:www.popularshareware.com/007001-rating-2.html+Trojan+Horse+-+1079&hl=da&client=firefox-a
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 14:21 #3
hent denne og kør en scan, kopier resultatet herind bagefter ;) http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip
Avatar billede niklasnedergaard Nybegynder
29. marts 2005 - 14:31 #4
Dette virus program fra Microsoft har fjernet en Trojan Horse fra min PC. Så det kan jeg kun anbefale! :)

Downloade det og skan! :) skulle gerne kunne fjerne det! :)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en
Avatar billede soni1995 Nybegynder
29. marts 2005 - 15:03 #5
Jeg har prøvet at download den (dr Chaos) har forslået, den finder sletter den men så dukker den op igen. avast gøre det samme.

Jeg jeg gætter på at den sidder godt fast i memory
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 15:05 #6
29/03-2005 14:21:28 hent denne
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. marts 2005 - 15:47 #7
følg det som arlet skriver her : http://www.arlet.dk/index.html?/spybothjt.htm
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. marts 2005 - 15:48 #8
som screem_brille også henviser til.
Avatar billede stevenjensen Praktikant
02. april 2005 - 11:47 #9
Hej soni jeg har os haft det problem på min gamle pc. Pludslig begyndte den at være mærklelig. jeg skannede flere gange om der var virus. Et par dage senere fik jeg hjælp af en jeg kender han skannede den med AVG 0.6 og der fik vi fat i en trojan Horse. den sad os godt fast i min mermory.
M.H.V
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. april 2005 - 11:56 #10
<soni1995>: Det er (kun) en HiJackThis procedure som ka' få ordentlig bugt med den slags - og efterfølgende tilbehør.
Så igen:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede stevenjensen Praktikant
02. april 2005 - 11:59 #12
Ups!
M.V.H
Steven Jensen
Avatar billede soni1995 Nybegynder
02. april 2005 - 14:25 #13
Lange leve kaspersky antivirus... den fulført opgaven.

Man kan faktisk blive fede og dovn af success, for man glemmer man at levere den ægte vare, sådan er det sket med norton og macaffe antivirus programmer.

mht. hijackthis, så tror jeg den er effektive, men der kræver det at man har en sikker forståelese i file navn osv.

Mht. til alt det der gratis programmer og der tænker jeg blandt andet på dr chaos ide, dem ville jeg ikke anbefale.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. april 2005 - 15:53 #14
Citat: "... en sikker forståelese i file navn osv..."
Derfor lægger du LOGGEN her i denne tråd og så skal der nok dukke en HiJackThis ekspert op og guide dig...

Og det vil hjælpe på feedback fra andre hvis DU også giver noget feedback (læs: Point uddelning) i dine gamle spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_2=on&spm_creator=soni1995&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

(Ellers er der en tendens til usynlig blacklistning?)
Avatar billede stevenjensen Praktikant
03. april 2005 - 09:37 #15
Har du prøvet AVG det har altså fjernet en stor Trojan Horse fra min gamle pc. Og havde skannet så du tror det var løjn. Den fandt ikke noget. Men et par dage senere fik jeg fat i den. Og computeren kørte 100%
Avatar billede stevenjensen Praktikant
03. april 2005 - 09:43 #16
Her kan du finde AVG-virus free du ka også vælge at betale lidt for det men det er ikke meget. http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=AVG&tg=dl-20 men denne hp ka du downloade AVG-Virus Free.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. april 2005 - 21:20 #17
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. maj 2005 - 21:50 #18
Status ???
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:59 #19
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:35 #20
Du mangler at lukke spørgsmålet.