Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
29. marts 2005 - 13:29 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg billede fra IBM T41over på B&O fjernsyn

Jeg vil gerne kunne se film fra min bærbare IBM T41 på et B&O fjernsyn (IBM T41 har ikke TV-out) men i stedet en ?-udgang. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 13:48 #1
Hvad er din ? udagang for noget ? *S* er du ikke helt sikke på hvad din maskine indeholder, så hent Everest fra Lavalys.com det kan fortælle en pokkers massse om ens hardware *S*
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
29. marts 2005 - 13:55 #2
Jeg har selv en T41 og den har en S udgang. Køb et s-vhs kabel, så er du klar.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 14:00 #3
Det er nok bare at montere et S-Video kabel, så kommer der billede på ? (Ps. det hedder ikek S-VHS *S*)
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
29. marts 2005 - 14:35 #4
Super - det vil jeg prøve. Hvad koster sådan et S-video kabel og hvor får jeg fat i det? Hvad med fjernsynet - skal det opsættes på en bestemt måde?
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
29. marts 2005 - 14:37 #5
det koster vel omkring 100-150 kr. du kan få det i enhver computer butik. Du smider bare scart stikket i fjernsynet og så skulle den køre på en af av kanalerne.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 14:39 #6
Det er ikke alle B&O tv som er forberedt på et S-Video signal, så det kan nemt være at du bliver nød til at benytte en colorfixer også.

Kablet kan købes i enhver radio / tv forretning med respekt for sig selv.
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
29. marts 2005 - 14:40 #7
Kan det virke med et color fix-kabel?
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
29. marts 2005 - 14:42 #8
Så jeg skal have både et color fix-kabel og et S-video kabel?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 14:44 #9
Ikke nødvendigvis, kommer an på hvilken model dit tv er, da det som sagt ikk e er alle som understøtter S-video.
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
29. marts 2005 - 14:58 #10
Jeg har et S-video kabel og et color-fix nu - hvorledes skal jeg tilslutte (hvilke indstillinger skal anvendes) B&O er lidt speciel ligesom jeg ikke ved hvorledes ibm'en skal justeres (Fn+F7 så kommer der forskellige valgmuligheder frem - præsentationsmuligheder
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
29. marts 2005 - 18:19 #11
...nu har jeg fået skrivebordet over på skærmen...men det er jo ikke helt nok. Jeg har været inde i "skærm-indstillingerne" og ændret lidt - således jeg bruger 2 skriveborde..Kan jeg få mediaplayer til at afspille filmen på tv'et i stedet for den bærbare?
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
29. marts 2005 - 18:21 #12
hvis du har fået skrivebordet over på skærmen så burde du også kunne sen en film, alt hvad du laver på pc,en bliver jo gengivet i fjernsynet.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 18:25 #13
Er det et nvidia baseret skal du ind under Nview og sætte det der)
Avatar billede petre Nybegynder
30. marts 2005 - 14:58 #14
Køb et TV-OUT kabel det er nok..:D

mvh.
Petre
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
30. marts 2005 - 16:12 #15
...problemet er løst ved hjælp af en afspiller der hedder VLC Media Player og så *IBM's egen Think-Pad konfigurationsindstillinger. Jeg vil gerne takke for de mange råd og forslag. Specielt screem brille - hurtige og gode svar. Jeg vil dog gerne medgive, at kombinationen af et B&O-system og en IBM uden TV-out ikke er optimal. Men nu virker det - så....
Avatar billede screem_brille Novice
30. marts 2005 - 16:19 #16
Tillader mig at lægge et svar, hvis du vil give lidt point ;) og godt du fik det tila t virke *S*
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
04. april 2005 - 08:47 #17
hey der screem bille - du får lige kastet nogle point din vej. Tak for hjælpen. Forøvrigt kan du fortælle mig - da jeg re-etablerede min computer - så "forsvandt 40 gb" pludselig - jeg er i hvert fald gået fra 80 Gb til 40 Gb - hvor er de "henne" og hvorledes får jeg dem frem igen, så jeg kan bruge dem alle?
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
04. april 2005 - 08:48 #18
hvordan er det lige jeg får sendt point til dig - når jeg trykker accepter ud fra dit seneste svar, så sker der ikke rigtig noget?
Avatar billede screem_brille Novice
04. april 2005 - 11:02 #19
takker for point ;) mht dine manglende 40 GB, kan du se de resterende GB i disk håndtering ? (i kontrol panelet, under administration, og computer administration)
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
04. april 2005 - 12:06 #20
Okay - så kommer der to frem - en på NFTS system der er okay med 44,71 GB og en på FAT32 på 29,80 Gb der ikke er i orden. Der er hhv. 6,91 ledig på den store (den der der viser okay) og 13,59 ledig på den sidste (ikke iorden). Hvad vil det sige og hvad kan jeg gøre, for kun at have "EN" harddisk / c:drev med alle GB på?
Avatar billede tmejlgaard Nybegynder
04. april 2005 - 12:08 #21
...sorry - jeg mener, at system er okay på begge - men den siger "ukendt partion" på den sidste (FAT32)
Avatar billede screem_brille Novice
04. april 2005 - 12:12 #22
kan du tildele den ukendte partion et bogstav eller ? '(højreklik på partionen og vælg tilføj frev bogstav).

Ja det er muligt at løgge de 2 partioner sammen, men det bedste værktøj til dette er partion magic fra symantec (ikke gratis), ellers ville jeg tage backup (ville jeg gøre alligevel inden jeg prøvede med partion magic) og så slette begge partioner, og oprette en ny, og så reinstallere windows.