Avatar billede fifie Nybegynder
29. marts 2005 - 11:02 Der er 7 kommentarer

Hjælp Computer nedbrud

Hej alle eksperter
endnu engang må jeg ty til jeres hjælp
vi sad igår foran maskinen, ikke fordi vi lavede noget specietl eller kørte tunge programmer, men på et tidspunkt stener det hele og jeg genstarter Pcén
MEN herefter sker der overhovedet intet, der er bare sort skærm og alt lyser på fronten som cd rom drev og HD lampe mv
jeg har prøvet at skille det af og pille diverse hardware ud og sat det i igen, men intet har hjulpet
hvad pokker kan der være sket, er mit mobo stået af eller lyder det som en HD fejl? der kommer intet tekst eller noget frem på skærmen når den bliver genstartet KUN sort skærm!!!
Avatar billede des_84 Nybegynder
29. marts 2005 - 11:06 #1
Tjaa, det kunne meget muligt lyde som en MOBO fejl.
Har du prøvet at resette BIOS?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2005 - 11:13 #2
når du starter maskinen kan du så høre POST bippet?
Avatar billede fifie Nybegynder
29. marts 2005 - 11:52 #3
Den siger ingenting, intet bip eller noget, nej jeg har ikke haft den resettet!! er lidt i tvivl om hvor jeg har mine jumper til dette formål.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2005 - 12:24 #4
for at resette bios kan du tage det lille runde batteri, der sidder på bundkortet, ud et minuts tid, det skulle være tilstrækkeligt.
Husk efterfølgende at stille dato og klokkeslet, Save&Exit.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2005 - 12:26 #5
Har du adgang til et universal voltmeter kan du måle om der er spændinger tilstede.

Du kan også låne en powersupply (PSU) og sætte den til.
Avatar billede fifie Nybegynder
29. marts 2005 - 20:14 #6
Nu har jeg så prøvet at resette mit mobo og der er også strøm til diverse dele i maskinen, så der ligger problemet åbenbart ikke:o(
hvad F...... kan der være galt, sådan en gang shit
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2005 - 21:29 #7
det kan være flere ting, bios kan være smadret, ramblokke kan være kaput og endelig er der CPU'en, det er nok den jeg hælder mest til.
Se også efter om nogle boards evt. er faldet ud, navnig agp'en kan være slem til at miste fodfæstet.