Avatar billede xfox Nybegynder
29. marts 2005 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lang logontid af klienter

Det tager ca 2 min for klienter at logge på min 2003 Server.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 09:16 #1
I 9 ud af 10 tilfælde skyldes det fejl i DNS er min erfaring (enten forkert opsætnmig på klienten, eller på serveren)
Avatar billede kam1138 Nybegynder
29. marts 2005 - 11:32 #2
Den typiske fejl er, at din klient er konfigureret til at bruge din internet-udbyders DNS-server istedet for din lokale win2003-box.

Du skal sørge for at rette din klients konfiguration således, at den primære DNS er din lokale domæne controller. Den sekundære kan du så godt lade være din internetudbyders DNS-server.

Mvh,
/kam
Avatar billede xfox Nybegynder
29. marts 2005 - 15:30 #3
Du havde ret screem brille

Der manglede den rigtige zone under DNS opsætningen på serveren.

Tak for hjælpen.

Du ligger bare et svar så kommer der point
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 15:36 #4
Her er hermed et svar ;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 17:09 #5
Takker for point ;)