Avatar billede michael-msi Nybegynder
28. marts 2005 - 18:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Erfaring med køb af IT udstyr i USA.

Er der nogen her som har erfaring med køb af IT udstyr i USA, har i nogen favorit forhandler og kan i nævne hvad man evt. skal være varsom med ved køb i USA.

Jeg spørger fordi jeg har set adskillige priser på bla. bundkort og ram til den halve pris af hvad det koster herhjemme, og det er absolut helt nye "Hotte" bundkort etc. der sælges med 50% rabat, så der virker tiltrækkende, men vil lige høre lidt meninger om det inden.
Avatar billede lonepeter Novice
28. marts 2005 - 18:19 #1
Du skal lige være opmærksom på at hvis du køber uden for EU kommer du sikkert til at betale dansk moms og told af varene i forbindelse med at de kommer ind i landet...
Avatar billede mclost Nybegynder
28. marts 2005 - 18:24 #2
Jeg har købt meget i Usa, altså over nettet!
Og jeg har aldrig haft dårlige erfaringer med det!
Avatar billede butcher9999 Nybegynder
28. marts 2005 - 21:12 #3
Hvis du køber privat (og nogle forretninger) så få dem til, at skrive gift. Og sørg for, at de ikke over-forsikrer tingene. Told bruger deres værdiangivelse til en evt. udregnelse af told og moms. Det er meget surt at købe for 100 dollars og blive bonnet for 250 dollars. Så er besparelsen helt sikkert væk
Avatar billede aaron Nybegynder
29. marts 2005 - 00:46 #4
Jeg har kun købt RAM-blokke (specielle) et par gange i USA. Der skulle ikke betales told af dem, "kun" 25% dansk moms - til gengæld både af varens pris OG forsendelse. Men stadig væsentlig billigere end hvis det var købt i England (EU) med engelsk moms eller i Skandinavien.
RAM-blokkene blev købt i OEMPCWORLD (www.oempcworld.com) i Californien, og jeg har ikke oplevet noget negativt i forbindelse med handel med dem.
Min erfaring er, at der skal være en ret stor besparelse for at det kan betale sig, da en væsentlig del af besparelsen bliver ædt op af den danske moms. I mit tilfælde fik jeg omtalte RAM-blokke for ca. halv pris i forhold til handel i EU.
Avatar billede killifish Nybegynder
29. marts 2005 - 02:24 #5
butcher, hvis varen koster over 40 euro skal der stadig betales told+moms. Det er dumt at få butikken til at skrive et lavere beløb på, fordi du da ikke kan få fuld erstatning hvis varen forsvinder i posten.

Slutteligt er det rart at vide at reklamationsretten er kortere i USA. Typisk 90 dage (hvor du har to år i Danmark).

Med told, fragt og moms (og eventuelle reklamationer) er min erfaring at det bedst kan betale sig at købe varer fra EU.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
29. marts 2005 - 07:27 #6
Okay med de gode svar.

Forhandlere findes i tusindvis derovre, de er jo sikkert ikke lige gode at købe igennem, så hvis i har nogle adresser/links må i gerne smide nogle links til USA forhandlere her?
Avatar billede yxos Nybegynder
29. marts 2005 - 12:36 #7
Hvorfor vil du så gerne absolut handle med Amerikanske netfirmaer ?
Det primære er vel at varen er iorden og til den rigtige pris samt, at det ikke er hamrende besværligt i tilfælde af reklamation.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
29. marts 2005 - 22:17 #8
Når jeg nu skal gøre et indkøb til 6000kr(DK priser), og jeg ved at trykke på museknappen kan spare 3000kr, jeg synes det er rimelig god grund!

Jeg køber i forvejen varer i tyskland/england over nettet(ikke IT), mit sidste køb for et par dage siden var kontakt linser(månedslinser)Ciba vision), hvor jeg måtte punge ud med 610kr(78euro)incl. forsendelse for et års forbrug, dvs. til ca. 25% af prisen nede hos en optiker herhjemme.