Avatar billede jeppem Nybegynder
28. marts 2005 - 14:53 Der er 4 kommentarer

Køb af bærbar

Jeg er på udkig efter min første bærbar, som skal bruges kombineret til studie/fritid. Den skal altså både kunne køre spil og programmer. Jeg har ikke noget krav om at købe det nyeste nye, men jeg vil selvfølgelig gerne lægge min penge et godt sted, så jeg er sikret de næste år frem.
Mit spørgsmål  er derfor 'hvilket køb er godt'?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg går godt og grundigt kold over at skulle sammenligne alle de specifikationer der kan køres ned over noget så 'simpelt' som en bærbar :-)

Mine krav på forhånd er:
- centrino processor, den lange batterilevetid er et must!
- min 40 gb HD, meget gerne 7200rpm hvis muligt.
- min. 1gb ram, jeg kunne måske nøjes med 512mb,men ikke om et år.
- min 15" skærm, og helst opløsning > 1024 x 768.
- grafikkort IKKE shared, et shared vil ikke kunne køre grafikken optimalt?
- Bluetooth, godt for fremtidssikringen, men ikke et must.

Jeg har kigget på en SHG Note på edbpriser.dk
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117654

og mit søgekriterie var:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=48&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=10000&Soegeord=&Direction24=2&Sorted24=&Direction18=2&Sorted18=1073741824&Equal7=&True402=&Trueval402=10084&Direction11=2&Sorted11=&Direction15=2&Sorted15=&Direction49=2&Sorted49=&Direction56=2&Sorted56=&Direction611=2&Sorted611=&Direction150=2&Sorted150=&True6342=&Trueval6342=114681&Direction157=0&Sorted157=&Equal38=&True6286=&Trueval6286=42484&True10028=&Trueval10028=96147&Submit.x=20&Submit.y=4

Er dette et seriøst bud, eller er der andre der er bedre?(evt. fra andre sider).

Jeg mister som sagt over blikket når jeg skal til at sammenligne specifikationerne- specielt når det kommer til de forskellige grafikkort, mainboards og processorer.

Kan det bedre betale sig for mig at købe en bærbar fra Tyskland? og Hvad er så 'et godt tilbud' dernede istedet?

MVH
/Jeppe
Avatar billede klubba Nybegynder
28. marts 2005 - 15:01 #1
Zepto har nogle fantastiske bærbare computre, de fleste af de nye kører på intel centrino processorere. Der udover har Zepto også et fantasktisk design, og hvad angår Bluetooth kan du jo bare købe en USB ting.
Avatar billede klubba Nybegynder
28. marts 2005 - 15:02 #2
glemte lige et link: http://denmark.zepto.com/
Avatar billede netraider Nybegynder
28. marts 2005 - 15:35 #3
Sjovt nok, så når man hopper over på shg's side så findes den omtalte bærbare ikke, i hvert fald ikke med 1 gig ram.

Ellers synes jeg også denne her acer er rimelig ok:
http://www.g2p.dk/computere/computere-vis.asp?Kode=C002719
Avatar billede jeppem Nybegynder
29. marts 2005 - 13:12 #4
HOV
Jeg glemte at sige at jeg har max 10.000kr til rådighed.
Zepto har meget at vælge imellem, men som skrevet går jeg lidt kold når de går ned i de specifikke specifikationer, hvor ejg fx ikke ved hviolket motherboard/grafikkort usw. der er bedst.

KAN det betale sig at købe fra Tyskland? Hvor meget kan man spare?
Og i givet fald hvor...

Mvh