Avatar billede royzr Nybegynder
28. marts 2005 - 12:31 Der er 7 kommentarer

Grafikkort bliver ikke vist

Jeg har et problem med at når jeg tænder for computeren så viser den ikke grafikkortet ment på den måde at når jeg kigger i egenskaber står der bare standardskærm. Og når jeg så prøver at installere det og genstarter står der stadig standard skærm. Det underligt for når jeg kigger i enhedshåndtering findes kortet under skærmkort , men der er et gult anførelses tegn. Det er et Nvidia Geforce 3 Ti 200 kører med XP.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2005 - 12:38 #1
Standardskærm er din SKÆRM.

Har du installeret driverne til kortet? Kig evt. på www.nvidia.com for drivere.
Avatar billede royzr Nybegynder
28. marts 2005 - 12:48 #2
ja det har jeg derfor jeg synes det virker lidt underligt for når jeg har installeret det også genstarter så er der stadig ikke sket noget
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2005 - 12:57 #3
hvad siger egenskaberne for kortet?
Avatar billede royzr Nybegynder
28. marts 2005 - 13:21 #4
hvor ser jeg det henne ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. marts 2005 - 14:19 #5
Har du installeret bundkortsdrivere ?

Det er normalt manglende bundkortsdrivere der er fejlen når en grafikkortsdriver er installeret men ikke kan starte.
Driveren kan simpelthen ikke finde grafikkortet når bundkortsdriverne mangler.

Hvilket bundkort har du ?
Download evt Everest som kan fortælle dig det:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Kig så under motherboard | motherboard | motherboard name.
Avatar billede schunck Juniormester
28. marts 2005 - 18:08 #6
Du ser egenskaberne for kortet ved at højreklikke på enheden under enhedsorientering.

Hvis kortet er installeret korrekt burde det også blive vist i

egenskaber for skærm -> indstillinger -> avanceret -> (og så har kortet sit eget faneblad)

Her er der også uddybende informationer om kortet.

Prøv evt. at installere det nyeste DirectX, ved ikke hvilken version du har.
Avatar billede schunck Juniormester
28. marts 2005 - 18:49 #7
Hvis du har directX 9.0 eller højere burde en opdatering selvfølgelig ikke være nødvendig, men du kan jo altid teste kompatibiliteten (det var da et sindsygt ord), ved at skrive dxdiag i "kør" (start menuen).

Håber det giver pote noget af det.