Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 10:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk er forsvundet i XP Home

Hej eksperter

Jeg kan ikke finde den ene af mine 2 harddiske???

Beskrivelse:

P450, XP Home med 2 harddiske. Den ene er delt i 2 (C og F) og indeholder henholdsvis XP og Office programmerne, den anden (G) indeholder alle andre programmer, dokumenter og billeder.

Det er G harddisken og dens indhold jeg ikke kan se mere under [Denne computer] eller via [Stifinder] i XP. Jeg kan se den under [Enhedshåndtering] hvor der står at den virker korrekt, og jeg kan se den i BIOS under opstart. Jeg har checket alle kabler.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Tak på forhånd
Avatar billede agazoth Nybegynder
28. marts 2005 - 10:27 #1
I kontrolpanelet skal du se under Administration. Her skal du åbne "Computeradministration". Under "Lager" finder du "Diskhåndtering". Sørg for, at disken er aktiveret her.
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 11:16 #2
Der kan jeg desværre ikke se den?
Avatar billede agazoth Nybegynder
28. marts 2005 - 11:29 #3
Heller ikke i det nederste vindue?
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 11:41 #4
Nej, den viser kun det/de primære drev C og F, samt de 2 cd-rom drev.
Avatar billede agazoth Nybegynder
28. marts 2005 - 11:44 #5
Højst besynderligt. Især når disken findes i bios ...

Hvordan "sidder" disken? Master/slave eller CS?
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 12:05 #6
Den sidder som slave på samme kabel som C/F der er master
Avatar billede agazoth Nybegynder
28. marts 2005 - 12:08 #7
Har du prøvet "tilføj ny hardware"?
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 12:22 #8
Nej, det har jeg ikke - men jeg har prøvet at fjerne den under enhedshåndtering, for at se om windows fandt den igen - og det gjore den. Prøver lige dit råd :-)
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 12:38 #9
Har lige prøvet "tilføj ny hardware" med samme resultat. Jeg kan se disken under "enhedshåndtering" men kan ikke finde den...
Avatar billede agazoth Nybegynder
28. marts 2005 - 12:47 #10
Det lyder meget besynderligt. Selv uformaterede og upartitionerede diske kan findes under diskhåndtering. Jeg er bange for, at jeg ikke kan være til meget mere hjælp.
Avatar billede galle Nybegynder
28. marts 2005 - 14:30 #11
Okay - jeg håber der er en anden ekspert der kan hjælpe mig :-)
Avatar billede galle Nybegynder
14. februar 2012 - 12:50 #12
Gammel sag der vist skal lukkes - håber det er den rette måde at gøre det på :-)