Avatar billede danras1001 Nybegynder
28. marts 2005 - 01:47 Der er 3 kommentarer

ingen lyd

Hej!
Jeg ville gerne køre mandrake eller fedora, men jeg kan ikke få lyd ud af højtalerne (ja jeg har tændt dem og jeg har skruet op i mixer). Under installation af mandrake genkendes lykort og driveren installeres og aktiveres, MEN ingen lyd.
I fedora genkendes kortet og driveren (den samme som i mandrake) installeres men kortet kan ikke igangsættes.
SUSE 9.1 samme driver samme kort skru op i mixeren og der ER lyd, men jeg vil bare helst ikke køre SUSE. Er der nogen kloge hoveder som har en løsning. Jeg har tænkt på at finde konfigurationsfilen i suse og så bare kopiere den, men kan ikke finde den (det er også derfor jeg ikke vil køre suse (deres mappeopdeling er helt anderledes end andre systemer)
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. april 2005 - 23:26 #1
Jeg kører selv Mandrake og havde samme problem. Ved mig skyldtes det, at den brugte en driver der ikke virkede korrekt. Når du installere mandrake, så vælg Configure ud for dit lydkort, og vælg en anden driver (den viser muligvis en anden du kan bruge - det var tilfældet hos mig). Du kan også skifte driver på din nuværende installation i kontrol-panelet.
Avatar billede webcreator Nybegynder
14. april 2005 - 22:59 #2
Finder du ud af noget ?
Avatar billede danras1001 Nybegynder
03. maj 2005 - 12:38 #3
det virker stadig ikke. er jeg mon nødt til at bruge penge på pro-versionen