Avatar billede jahbo Nybegynder
27. marts 2005 - 15:44 Der er 4 kommentarer

PatitionMagic problem. Booter ikke

Hej.

Jeg har lige siddet og partitioneret min 200gb sata disk fra en C: partion til 2 partitions C og D.
Jeg har bedt Partition Magic om at recize C: og der efter oprette en partion i det ubenyttede plads. Jeg trykker apply og PM siger den skal reboote for at ydføre opgaverne.
Det siger jeg ja til.
Den laver jobbet færdig og rebooter igen.
Men nu hænger Windows under indlæsningen . ved windows logoet.
Og der sker ikke mere.

Hvad gør jeg.
Mine data på disken er utrolige vigtige så jeg vil ikke formatere den.
Jeg har prøvet et rescue utillity og kunne godt finde frem til daten.
Men kan det ikke lade sig gøre at få windows til at køre igen?
Og jeg har ikke lavet en rescue disk med PM.

Håber der er nogle med et godt bud,
God påske,,
Avatar billede off-line Nybegynder
27. marts 2005 - 16:06 #1
Det er uklart, for mig, havd du har gjort. Er det sådan, at du havde en HD
på 200GB som eet C drev, og at du derefter ville lave en ny partition, ved at
tage plads fra c drevet? Hvis det er sådan, er du begyndt et forkert sted, ved
at resize C drevet. Du skulle i stedet havde begyndt med "Create a new partition"
der ville du så få mulighed for at tage de GB, som du skulle bruge til en ny
partition. Har du muligheden, så prøv at sætte din HD som slave, enten på din
egen PC, eller en anden, og redde dine data.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. marts 2005 - 16:13 #2
Du kan selvfølgelig også prøve en speciel repair af Windows, hvor du, hvis du
følger anvisningen nøje, ikke mister dine data ved installationen.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede off-line Nybegynder
29. marts 2005 - 21:34 #3
Nå, er du kommet hjem fra påskeferie? Så lad os høre fra dig.
Avatar billede jahbo Nybegynder
12. august 2005 - 11:16 #4
den røg hvist i glemmeren men vi fik det løst..nogle der vil have point´sne?