Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 11:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Trådløs virke ikke mere efter msn messenger.

Jeg har prøvet at installerer msn messenger 7.0 beta. Jeg har trådløs, så kommer problemmet. Da jeg installere ovennævnte gik det godt det første 5 min, så duer min trådløs ikke mere, Og det der er surt ved det er vi prøvede den på en anden bærbar med trødlås, det skete lige præcis det samme. Er der nogen der har oplevet det samme? eller er der noget vi kan gøre for at trådløs virke igen..
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2005 - 11:53 #1
Har set dette virke i et andet spørgsmål så hvorfor ikke starte med det her.
Hent http://cexx.org/lspfix.zip

Kør LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart og hvad der sker.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 12:01 #2
Hvis lspfix ikke hjælper, så prøv dette:

Prøv at vælge egenskaber for det trådløse netkort, fanebladet godkendelse og fjern fluebenet i "aktiver IEEE 802.1x-godkendelse..."

Se om det hjalp
Avatar billede kingomand Novice
27. marts 2005 - 12:26 #3
Systemgendan til før du installerede Messenger 7.
Jeg har flere gange været ude for, at trådløse netværk holder op med at virke efter
de alm. opdateringer der hele tiden kommer fra Microsoft. Man kan lede i timevis for at finde fejlen, hvis man da kan finde den. Nej gendan og få det til at virke igen.
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 12:34 #4
Nu har vi prøvet at gøre det som ovennævnte, men ingen hjælp. Nu prøver vi at gendanne den..
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 12:49 #5
Til alle der har svaret på denne.. Har prøvet at gendanne den. ej heller virke den..Vi kan måske ikke komme videre, men håber stadig at der er hjælp at hente..
Avatar billede kingomand Novice
27. marts 2005 - 12:53 #6
Ærgeligt, jeg håber du pludselig finder en løsning.
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2005 - 12:56 #7
prøv lige at afinstallere msn igen
Avatar billede kingomand Novice
27. marts 2005 - 13:00 #8
Her finder du en vejledning til at fjerne MS.
Men jeg tvivler på at det virker.
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#messenger
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 13:49 #9
Det er det første vi har gjort med at afinstallere msn. Håber stadig vi finder en løsning for nu har vi prøvet det 2 andrer trådløs og det skete lige præcis det samme, Så vi håber ikke vi har ødelagt dem så det ikke dur mere :o( vi brugte jo msn messenger 6.2 før ingen problem, det sket først da vi vil prøve denne beta version.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 13:52 #10
Prøv lige at installere driverne til de trådløse netkort igen.

Og hjælper det ikke så prøv lige at lægge en HiJackThis log:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Der er muligheden for at der er sluppet en virus ind der napper al båndbredden eller lignende. Det vil kunne ses i en HiJackThis log.
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 15:04 #11
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:03:37, on 27-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSM32.EXE
C:\PROGRA~1\Belkin\BELKIN~1\Tool\WinXPDisableZeroConfigation.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboTaskBarIcon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\backweb\4476822\Program\fspex.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FCH32.EXE
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FSGUI\fsguiexe.exe
C:\Documents and Settings\Ellen Jeremiassen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\I90BGJMN\hijackthis[1].exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dr1.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {724d43a9-0d85-11d4-9908-00400523e39a} - C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll
O3 - Toolbar: &RoboForm - {724d43a0-0d85-11d4-9908-00400523e39a} - C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboForm.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Startup Wizard] "C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FSGUI\FSSW.EXE" /reboot
O4 - HKLM\..\Run: [XpDis0Conf] C:\PROGRA~1\Belkin\BELKIN~1\Tool\WinXPDisableZeroConfigation.exe VEN_14E4&DEV_4320&SUBSYS_70111799 /d
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RoboForm] "C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboTaskBarIcon.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: Gem formularer &[ - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComSavePass.html
O8 - Extra context menu item: RF værktøjslinie &2 - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComShowToolbar.html
O8 - Extra context menu item: Tilpas RF menu - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComCustomizeIEMenu.html
O8 - Extra context menu item: Udfyld formularer &] - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComFillForms.html
O9 - Extra button: Udfyld - {320AF880-6646-11D3-ABEE-C5DBF3571F46} - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComFillForms.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Udfyld formularer &] - {320AF880-6646-11D3-ABEE-C5DBF3571F46} - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComFillForms.html
O9 - Extra button: Gem - {320AF880-6646-11D3-ABEE-C5DBF3571F49} - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComSavePass.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Gem formularer &[ - {320AF880-6646-11D3-ABEE-C5DBF3571F49} - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComSavePass.html
O9 - Extra button: RoboForm - {724d43aa-0d85-11d4-9908-00400523e39a} - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComShowToolbar.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: RF værktøjslinie &2 - {724d43aa-0d85-11d4-9908-00400523e39a} - file://C:\Programmer\Siber Systems\AI RoboForm\RoboFormComShowToolbar.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111516294203
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus 2005 (BackWeb Plug-in - 4476822) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: fsbwsys - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure Anti-Virus\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: WLTRYSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 15:05 #12
Har jeg gjort det rigtigt???
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 16:47 #13
Jeg har sendt denne logfilen...hvad skal jeg nu??
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 16:49 #14
Ingen hjælp der..
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 16:58 #15
Er der ingen der kan hjælpe mig
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 17:11 #16
Sorry, jeg har lige været ude. Jeg kigger på loggen nu.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 17:17 #17
Loggen er ren, så fejlen kan ikke ses deri.

Har du windows til at styre det trådløse netværk, eller er det Belkin's driver der styrer det ?
Efter egen erfaring virker trådløse netværk bedre i xp, hvis man lader xp styre adgangen.
Avatar billede ellenje Nybegynder
27. marts 2005 - 18:55 #18
Tonnybrandt: Mange tak for hjælpen. Nu har vi skiftet linksys og hvad sker der :o) det virker igen. Det vi mener er at msn messenger 7.0 beta versionen har ødelagt vores linksys, Så vi vil anbefale at man tænker sig et par gange før man installerer den, Der mener vi trådløse..
Mange mange tak. forsat god påske
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 19:05 #19
Velbekomme og i lige måde. Fint at i fandt en løsning på problemet.
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mine råd til noget .. *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 22:12 #20
Takker for point :)