Avatar billede rabus Nybegynder
27. marts 2005 - 10:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Driveren er aktiveret, men ikke startet

Heysan.
Jeg har en Laptop, med et onboard Realtek AC'97 lydkort.
Da jeg også bruger eksterne enheder til lyd, idet jeg har et studie, slog jeg den anden dag, brugen af lyd på AC'97 kortet fra, for at undgå nogen konflikter og problemer.
Nu, har jeg ingen enheder under Lyde og Lydenheder. Når jeg kigger under enskaber for enheden, skriver den. Driveren er aktiveret, men ikke startet.
Kan i ikke hjælpe mig med dette lille problem??
Venlig hilsen, Rasmus.
Avatar billede rabus Nybegynder
27. marts 2005 - 10:03 #1
Ps. Jeg har aktiveret enheden igen..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 12:11 #2
Prøv at slette lydkortet i enhedshåndteringen og genstart. Windows burde nu installere den igen med standardværdier, og dermed starte driveren.

Enhedshåndteringen kommer du i ved at højreklikke Denne computer og vælge administrer, vælg enhedshåndtering.
Avatar billede rabus Nybegynder
27. marts 2005 - 12:18 #3
Hejsa..
Jeg har skam prøvet alle de der standard ting, som at fjerne lykortet i enhedshåndtering, og geninstallere det, eller opdatere driveren osv. Intet har indtil videre hjulpet mig :-(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 12:35 #4
Ok, Prøv at klikke start | kør, skriv services.msc og tryk enter.

Check at "Windows Audio" tjenesten er startet, samt står til Automatisk i starttype i egenskaber.

Se også efter om der er andre tjenester herinde du kan identificere som hørende til dit lydkort, og se om de er startet.
Avatar billede brorjeppe Nybegynder
27. marts 2005 - 15:43 #5
Kan du ikke bare gendanne computeren til et tidligere tidspunkt
Avatar billede rabus Nybegynder
27. marts 2005 - 21:33 #6
Hmmmm, det var så beskrevet... Underligt...
Avatar billede rabus Nybegynder
29. marts 2005 - 19:57 #7
Hov, det var en underlig kommentar jeg havde fået lavet der.....
Jeg mente vist, at alle tingene så korrekte ud, under services.msc
Så det hjalp desværre ikke..
Avatar billede milter Ekspert
29. marts 2005 - 20:04 #8
Hvad med DirectX? Virker det? Prøv det her: Start > Kør > Skriv:  dxdiag  > OK > Test Sound og Music.
Avatar billede milter Ekspert
30. marts 2005 - 21:44 #9
Hvor har du deaktiveret og aktiveret din AC97?
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2005 - 01:07 #10
Nogen fremgang?
Avatar billede rabus Nybegynder
07. april 2005 - 10:34 #11
Nå, men tak til alle sammen.
Jeg har virkelig prøvet alt, uden held. Nu har jeg så formateret, og er startet helt fra bunden igen :-(
Men, nu kører det så..
Endnu engang tusind tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. april 2005 - 15:26 #12
Velbekomme, og ærgerligt at vi ikke fandt fejlen.
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2005 - 23:33 #13
Velbekom, og held og lykke med det.