Avatar billede rmp Nybegynder
26. marts 2005 - 16:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

At fuldføre en Partition Magic opgave

Hej Eksperter

Jeg havde et problem med for lidt plads på min Windows partition så derfor brugte jeg Partition Magic til at gøre en af mine andre partitioner lidt mindre og så udvidde windowspartitionen. Det delte programmet ind i 6 opgaver og ved genstart gik alt som det skulle. Lige indtil den 4. opgave. Jeg kan ikke huske hvad den gik ud på men Partition Magic sagde i hvert fald at der var en dårlig sektor og at den derfor ikke kunne fuldføre.

Nu står jeg med et noget ustabilt system hvor mange af mine programmer laver systemfejl ved helt almindelige handlinger. Ydermere er min "anden" partition blevet formindsket men som sagt er windowspartitionen ikke blevet forstørret. Mit spørgsmål er nu: Hvad skal jeg gøre? Er der en eller anden måde jeg kan reparere den dårlige sektor? Og er det overhovedet en god ide? Kom med jeres forslag, meninger og løsninger.

Med venlig hilsen
Rasmus Mark Pedersen
Avatar billede fynbohans Nybegynder
26. marts 2005 - 16:36 #1
Kender ikke Partion Magic, men har brugt System Commander i mange år.
Dele af de to programmer er identiske og er fra samme firma.
Jeg ville gøre det hele om med Back-step-funktionen, hvis det stadig er muligt.
Bagefter ville jeg defragmentere alle drev. Det er ganske vist snart mange år siden,
jeg har "rodet" med "systemet", men så vidt jeg husker afmærker programmet defekte
sektorer, så de ingen skade gør.
Avatar billede rmp Nybegynder
28. marts 2005 - 01:43 #2
Ja, nu er jeg på igen. Fjerde gang jeg prøvede at køre det hele igennem igen, så lykkedes det. Altså med at få udviddet partitionen. Lige pludselig kunne den ikke se den dårlige sektor. Så var der plads til Windows Service Pack 2. Herefter bruger jeg min computer i en dag og lukker den som normalt. Da jeg starter den igen kan den ikke finde noget operativsystem og jeg må formatere og installere hele XP igen plus samtlige programmer, da XP ikke kan se de programmer jeg har liggende på en anden partition. SUK! Men nu virker det da - nogenlunde.