Avatar billede roadrunr Nybegynder
26. oktober 1999 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre skærmtype

Hvordan ændre man skærmtype i NT?

Under "Display" kan man kun ændre skærmkortet. Hvor ændre man skærmen henne?
Avatar billede ravelin Nybegynder
26. oktober 1999 - 14:07 #1
Så vidt jeg ved kan man ikke :-(
NT er ligeglad med din skærm, for den skal jo bare vise det. Dvs. trykker du test på en given opløsning og accepterer det, ja så kører Windows med den opløsning.
Jeg havde selv problemet da jeg ville bruge DX7, men gav den en fejl med at den ikke kunne finde skærmen.
Avatar billede rea Nybegynder
26. oktober 1999 - 14:09 #2
Det kan du ikke på samme måde som i WIN95/98. Du skal installere skærmen ud fra de drivere der fulgte med - det foregår også under "Display".
Avatar billede roadrunr Nybegynder
26. oktober 1999 - 14:14 #3
rea: hvor henne?
Avatar billede junker Nybegynder
04. november 1999 - 10:33 #4
Du skal ikke installere skærmen. Du sætter skærmkortet op, og sørger for, at den opløsning+refresh rate du opsætter er understøttet af din skærm (ellers risikerer du, at den ryger sig en tur).
Avatar billede roadrunr Nybegynder
04. november 1999 - 10:42 #5
Ja det ved jeg nu godt.
Men hvis jeg nu gerne ville "kalibrere" min skærm i forhold til mit skærmkort.... hvilket er muligt i win98.

Svaret vil altså være, at man under NT ikke kan angive nogen skærmtype?
Avatar billede haze_4000 Nybegynder
05. november 1999 - 14:09 #6
Det er rigigt, det er kun enkelte skærm fabrikanter der er gode nok til at lave drivere hvor man kan vælge skærmtypen.
F.eks Panasonic og Intergraph