Avatar billede tankbilligt.dk Nybegynder
26. marts 2005 - 13:36 Der er 5 kommentarer

synkronisering af 2 home-dirs, således at et er lig et andet

Jeg har 2 homedirs: "guest" og "admin"

Guest er tilgængelig for alle, ja faktisk har jeg autologin på den!

Admin tilgåes ved at logge af Guest, og ind som Admin. Admin's formål er at designe Guest's desktop (Så guest ikke selv kan styre det)

Det jeg nu mangler, er at få "nulstillet" Guests homedir, under hver opstart...

P.t. har jeg en genvej under /home/guest/.kde/Autotart/, men den kan guest jo bare slette :(

Ved ikke om jeg er helt gal på den, så hvis du har et bedre forslag, til hvordan det gøres, så skriv endelig...
Avatar billede razor Nybegynder
26. marts 2005 - 13:41 #1
Fjern guest's skriveprivilegier fra /home/guest/.kde/Autotart/ ?
(hint: lad admin vaere ejer)
Avatar billede tankbilligt.dk Nybegynder
26. marts 2005 - 16:03 #2
oki...

hele home-diret har jeg kopieret over i /cleanboot/

og min Genvej ser således ud:

rm /home/guest/* -R; cp /cleanboot/* /home/guest/ -R

Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede razor Nybegynder
26. marts 2005 - 17:08 #3
Bliver scriptet koert overhovedet?
Avatar billede razor Nybegynder
30. marts 2005 - 12:18 #4
Er du der?
Avatar billede razor Nybegynder
31. marts 2005 - 21:49 #5
Spaend lige hjelmen. Her tager jeg tid ud af min travle hverdag for at hjaelpe dig - og det er takken? *snoeft*