Avatar billede slimshady Nybegynder
25. marts 2005 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken skærm skal jeg købe?

Hello everyone.

Jeg har afsat 2500 kr til at købe en ny skærm. Men efter at have kigget mig træt på edb-priser kunne det være rart med nogle gode råd.
Jeg har følgene krav:

-Det skal være en fladskærm
-Den skal helst være sort eller sølv/grå
-Den må højst have 12 ms
-Mindst 17" (gerne 19")

Også må den meget gerne kunne vægmonteres, men dette er ikke et krav.

Da jeg ikke ved hvad sådan en skærm ellers helst skal have af hz, dybde og farver etc - ville jeg meget gerne have nogle gode råd.

Håber i har nogle gode forslag.

OG så må den meget gerne være uden indbyggede højtalere

(bedste forslag for points)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. marts 2005 - 19:53 #1
Avatar billede slimshady Nybegynder
25. marts 2005 - 20:59 #2
http://www.edb-priser.dk/Listprices.asp?ID=118842

er mit eget bedste bud - hvad betyder de 300 cd?
Avatar billede slimshady Nybegynder
25. marts 2005 - 21:00 #3
Og hvad er DVI ? på nogle skærme står der både DVI og VGA, men på den jeg postede står der kun VGA - kan DVI undværes?
Avatar billede slimshady Nybegynder
25. marts 2005 - 21:05 #4
Digital Visual Interface
Avatar billede slimshady Nybegynder
26. marts 2005 - 02:46 #5
Til andre der skulle kigge ind - så vidt jeg har undersøgt mig til er DVI en digital udgang, som skulle bruges til fx projektøre, digi cams m.m. VGA er så en analog udgang til fx gfx kort.

Jeg endte selv op med at købe en: Acer AL1715s - Flad skærm - TFT - 17" - 1280 x 1024 - 0.264 mm - VGA (HD-15) - sølv - 8ms
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. marts 2005 - 09:47 #6
En del fladskærme har også en DVI INDgang. Hvis dit skærmkort ligeledes har DVI UDgang vil jeg anbefale at bruge den vej. Det giver et tyderligerer billed da det kører digital hele vejen igennem...
Følgeligt bruge et dertil beregnet kabel...