Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 17:36 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

200gb maxtor klikker

Jeg havde ikke haft geninstalleret Windows i ca. 1½ år og folk blev ved med at sige at min pc ville blive sååå meget hurtigere hvis jeg geninstallerede. Efter lidt tid hvor jeg havde modsagt dem tænkte jeg: hmm.. vi prøver!.. Jeg prøvede så og derefter begyndte min backup harddisk at klikke. Jeg kan nu ikke engang starte pc'en op med den i så går den bare i stå og står og klikker. Er der en løsning på dette problem eller skal disken bare i skralderen?
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 17:37 #1
Forresten.. Den 200 gb maxtor disk er ca. 3/4 mdr. gammel
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2005 - 17:48 #2
Disken skal sendes til rep (nok nærmere ombytning), går ud fra du statid har garanti på disken, ellers kan du undersøge det på maxtors side https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 17:49 #3
Klikkende diske skal normalt i skraldespanden, eller rettere byttes.
Du kan downloade powermax og undersøge disken med det program:
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=22

Den vil komme ud og fortælle om disken er istykker.
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 19:18 #4
Det kan næsten være ligemeget med at sende den tilbage? Det koster 468.5 kr. at få den sendt og så er det ikke engang sikkert de vil bytte den. Køber bare en ny og ærger mig over mine 186 gb data der nu er væk
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2005 - 19:22 #5
Hvordan kan det koste 468.5 at få sendt en pakke ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 19:33 #6
46,85 lyder mere rimeligt. Prøv evt butikken hvor du købte den og lad dem om besværet.
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 19:41 #7
Yep men her kommer problemet. Mine forældre ville ikke have kasserne liggende og smed dem derfor ud. Så jeg har ingen ide om hvor jeg købte den.
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2005 - 19:43 #8
Det er ligemeget, så sender du den selv til maxtor ;) (ved oprettelsen af RMAén oplyses det også hvordan den skal pakkes, hvis orig. embelage ikke haves)
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 19:57 #9
Ja men som jeg skrev før så koster det 468.5 kr. pga. den skal til irland. (FedEx priser)
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2005 - 20:06 #10
Der er ingen der siger du SKAL bruge fedEx, men at pakken skal kunne spores (så er det da noget de lige har fundet på)
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 20:10 #11
Det er rigtigt. Men der er vel ca. samme priser over det hele?
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2005 - 20:13 #12
Nej langt fra, FedEx, UPS og lignende kurer firmaer er MEGET dyrere end ganske almindelig forsikret post (men det går hurtigere med et kurer firma), men det koster også.
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 20:14 #13
Ja jeg så lige at Post Danmark tog 155 kr. for det. Det var dog en utrolig prisforskel!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 20:15 #14
Men start lige med at teste den med Powermax. Så er du også 100% sikker på at den er istykker og kan sende fejlkoden med pakken som bevis.
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 21:21 #15
Hehe får bare en meddelelse:
Pri Slave error
Press F1 to continue.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 23:05 #16
Ok, så er det da forsøgt *s*
Avatar billede biggi Nybegynder
25. marts 2005 - 23:22 #17
Yep. Bare ærgeligt at mit program mIRC jeg har siddet og lavet scripts i i 2 år er røget :/. Det var en ting jeg godt kunne tænke mig at få reddet.
Avatar billede biggi Nybegynder
26. marts 2005 - 13:12 #18
Nå.. Jeg sender den tilbage.. Tak for hjælpen :) - Jeg har accepteret "screem_brille"'s svar.
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 14:19 #19
Takker for point ;) men trist med dit arbejde :/