Avatar billede ockholm Nybegynder
25. marts 2005 - 17:22 Der er 6 kommentarer

Logonfejl Brugeren har ikke fået lov til at anvende den

Goddag, jeg har et problem med mit lokale netværk.

Følgende ting ved jeg:
Vi er 2 computeren, K1 og D1.
Vi har forskellige IP'er
Ingen af os har Service Pack 2
Vi kører over en Switch der hedder Digitus Network 8-port 10/100 Mbps Ethernet Switch.
Vi får samme meddelse: \\k1 er ikke tilgængelig. Du har muligvis
-ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontant
-serverens administrator for at finde ud af, om du har
-adgangstilladelse. Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at
-anvende den anmodede logontype på denne computer.
Vi kører begge XP prof.
Vi kan se hinaden i LAN spil som Warcraft Frozen Throne.
Vi bruger onboard netværkskort, bundkortet er model K7S41.

Jeg oplevede på et tidspunkt at k1 kunne se d1, men ikke omvendt, og den eneste store forskel på computerne var, at d1 havde SP 2. Men da jeg geninstallerede XP på begge computere, kunne vi slet ikke se hinanden mere. Så håber der er nogen der har en god ide. Mit eget gæt er at SP 2 er problemet. Men hvis der er andre der har oplevet det, og har en guide til at få det til at virke, er jeg meget interesseret i at få det at vide. 200 point til den der får det til at virke.
Mvh Ockholm
Avatar billede ockholm Nybegynder
25. marts 2005 - 17:22 #1
Lige så I ved det, der er ikke XP 2 på nogen af computerne endnu.
Avatar billede clausgold Nybegynder
25. marts 2005 - 17:37 #2
Er computerne i samme arbejdsgruppe?
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2005 - 17:54 #3
Har du delt en mappe på maskinerne ??
Avatar billede clausgold Nybegynder
25. marts 2005 - 17:56 #4
Opret også de respektive brugere på begge maskiner, med samme password.
Avatar billede speedytech Nybegynder
25. marts 2005 - 18:01 #5
Du kunne selvfølgelig også benytte dig af en ftpserver..
Avatar billede ockholm Nybegynder
26. marts 2005 - 13:14 #6
Computerne er i samme arbejdsgruppe, msnhome. Og ja, der er delt mapper udover den mappe der altid er delt når man har kørt netværksguiden.