Avatar billede reflex Nybegynder
25. marts 2005 - 14:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linie efter x antal post fra DB

Hej,

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg laver en streg efter 4 postninger fra min tabel? Min tabel indholder 8 linier i alt.

f.eks.:

if(???  {
echo "<hr>";
}

/Reflex
Avatar billede bromer Nybegynder
25. marts 2005 - 14:29 #1
Når du henter stuff fra din database kan du holde styr på hvor mange du har hentet:

<?
$i = 0;
while(<hent stuff>) {
if ($i % 4 == 0) {
  print "<hr/>";
}
$i++;

}
Avatar billede barklund Nybegynder
25. marts 2005 - 14:30 #2
Hvorfor ikke lave det til en for-løkke?

(og hej bromer)
Avatar billede bromer Nybegynder
25. marts 2005 - 14:33 #3
jeg har jo netop lavet en for løkke, men det er en af disse hemmelige for-løkker.. while løkker..
Avatar billede bromer Nybegynder
25. marts 2005 - 14:34 #4
<?

for ($i = 0; <hent stuff>;$i++) {
if ($i % 4 == 0) {
  print "<hr/>";
}

?>

Det er pænere, som barklund nævnte :)
Avatar billede reflex Nybegynder
25. marts 2005 - 14:58 #5
Ok, men jeg skal lave streger efter nr. 1, 4, og 6 er det så...
if ($i % 1==0) OR ($i % 4==0) osv.?
Avatar billede bromer Nybegynder
25. marts 2005 - 15:01 #6
den første i if sætningen vil altid være opfyld at du undersøger hvorvidt et heltal er deleligt med 1.

Jeg kan ikke lige umiddelbart set noget mønster i det antal du vil vise streget efter. Du kan lave noget lignenden:

<?
$lines = array(1,4,6);
for ($i = 0; <hent stuff>;$i++) {
if (in_array($i,$lines)) {
  print "<hr/>";
}

?>
Avatar billede reflex Nybegynder
25. marts 2005 - 15:12 #7
>>Jeg kan ikke lige umiddelbart set noget mønster i det antal du vil vise streget efter.

Nej det er klart, men du kan kigge her www.piranhafc.dk kig under "ligastilling".
Nu mangler jeg bare at lave farverne nå man f.eks. er nr. 1.
Det er måske nemmere hvis der var en IF linie for hver af de 3 farver?
if ($i % 1 == 0) { // Grøn
if ($i % 4 == 0) { // Gul
if ($i % 6 == 0) { // Rød

Håber du bære over med mig :)
Avatar billede bromer Nybegynder
25. marts 2005 - 15:16 #8
du kan godt lave en if sætning for hver, men når du bruger modulo operatoren skal du være opmærksom på hvad den gør.

$i % 1 retunerer jo resten ved division med 1. Denne vil altid være 0 når du arbejder med heltal, så mon ikke du hellere vil have:

if ($i == 1) { // Grøn
if ($i == 4) { // Gul
if ($i == 6) { // Rød

Husk bortset fra det at dine if sætninger skal være afsluttede
Avatar billede reflex Nybegynder
25. marts 2005 - 16:08 #9
Mange gange tak for hjælpen bromer det virker fint nu :)

/Reflex
Avatar billede bromer Nybegynder
25. marts 2005 - 16:32 #10
Det var så lidt