Avatar billede guskii Nybegynder
25. marts 2005 - 13:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved start

Når jeg starter min computer, kan man slet ikke læse hvad der står "altså der hvor ram bliver talt op m.m. Der er bare striber hen over skærmen.. Når jeg kommer ind i windows virkede det fint, indtil jeg slettede skærmkortet og genstartede.. Nu vises der striber over det hele.. Hvad kan der være galt og hvordan kan det løses..
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. marts 2005 - 13:16 #1
Prøv at starte i fejlsikret dvs tast F8 når du starter din pc og så vælger du fejlsikret med netværk derfra. Det kunne være din grafikdriver. Hvis du har normal skærm i fejlsikret så prøv at hente ny grafikdriver og installer den.
Avatar billede guskii Nybegynder
25. marts 2005 - 13:19 #2
ja men den gør det jo også i dos, ved opstart.. Så man kan slet ikke se hvad der står.. Så kan ikke starte i fejlsikret.. Tror heller ikke det er grafikdriveren, da jeg ikke mener denne bruges ved opstart før den er i windows..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 13:23 #3
Jeg tror desværre skærmkortet eller skærmen er stået af. Prøv at tilslutte en anden skærm til computeren og se om det løser problemet.
Eller afprøv et andet grafikkort i maskinen.
Avatar billede guskii Nybegynder
25. marts 2005 - 13:28 #4
Det virkede jo i windows indtil jeg slettede driverne.. Så det kan da ikke være skærmen.. Tror på det kan være grafikkortet, prøver jeg lige..
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. marts 2005 - 13:31 #5
At du ikke kan se noget under opstart havde jeg lige overset. Så er det nok skærm eller grafikkort.
Avatar billede guskii Nybegynder
25. marts 2005 - 13:42 #6
kan det ikke have noget med bios at gøre.. Næsten det eneste jeg kan forestille mig.. Kan det være noget virus..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. marts 2005 - 13:49 #7
Det kan ikke være virus, da det sker inden opstart.
Og det er høst usandsynligt at det kan have noget med bios at gøre, da du skriver at der er striber.
Det tyder på hardwarefejl, altså at den enten ikke kan generere et ordentligt billede/fekvens som skærmen kan læse, eller at skærmen ikke længere kan håndtere præcis den frekvens.

Det passer også fint med at det ikke længere virkede i windows, da du slettede driveren. Så hopper den automatisk ned på 60 hz, når der ikke er en driver.

Så det er mest sandsynligt at det er skærmen, der er problemet. Kunne du få en driver ind, og få den op i frekvens kan du sikkert køre med den, men vil stadig have problemet i bios.
Avatar billede trold1 Nybegynder
25. marts 2005 - 14:01 #8
Kan kun tilslutte mig kommentaren fra tonnybrandt
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2005 - 14:11 #9
Du bør jo kunne boote på installations cd-en og vælge reparer så mener jeg da at Windows vil installere den driver som den indeholder, det er muligvis ikke den korrekte men sikkert at foretrække for din nuværende situation og virker det ikke har du kun spildt en lille time på forsøge. Du skal springe over det punkt hvor installationen tilbyder reparation fra genoprettelseskonsol og vælge det næste tilbud
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 14:31 #10
helgec > Det kan muligvis blive lidt problematisk da der jo kun er striber på skærmen i tekstmode, hvis jeg ellers har forstået spørgsmålet rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2005 - 14:45 #11
Jamen her vil jeg da bestemt ikke afvise at din fortolkning er den korrekte, jeg hæftede mig ved at spørgeren skriver "Når jeg kommer ind i windows virkede det fint, indtil jeg slettede skærmkortet og genstartede" det har jeg halvvejs fortolket som om at spørgeren ville ha´chance med min metode.
Jeg må dog erkende at hvis jeg rigtigt nærlæser spørgsmålet så har du nok ret i din fortolkning, men på den anden side så vil det jo hurtigt vise sig om det er en mulighed
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 16:09 #12
Fik du løst problemet ?
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. juni 2005 - 15:34 #13
Hvordan går det?
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. juli 2005 - 22:55 #14
Hvordan går det?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 19:39 #15
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede trold1 Nybegynder
07. august 2006 - 19:51 #16
han har købt sig en ny PC og løser nu selv sine problemer, og så gidr han ikke lukke sine gamle spørgsmål.
Avatar billede guskii Nybegynder
16. februar 2009 - 09:19 #17
Bruger sku bare ikke eksperten så ofte :D Resatte bios og så var den oppe at køre igen.