Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 14:15 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Opgradering....

Jeg har besluttet mig for at bruge ca. 2000 på opgradering; altså ny processor og nyt motherboard. Jeg har kigget på en Duron 750 til knap 600,-.
Hvad er Jeres erfaringer med duron/celeron?
Hvilken motherboard skal jeg vælge?
Jeg har hørt at duron kører ret ustabilt. Er der noget om snakken?
Det skal siges at jeg har 256(2x64+1x128) MB PC100 SDRAM som jeg fortsat ønsker at bruge.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 14:17 #1
det er sq ligemeget hvilken! - følg dine principper. Herinde på eksperten kan man sagtens få 600 indlæg omkring INTEL vs. AMD - det er ligemeget. Køb den som er billigst.

Hvad har du i forvejen? - altså hvad er du igang med at opgradere
Avatar billede cyfer Nybegynder
28. marts 2001 - 14:39 #2
Umiddelbart ville jeg også sige du skulle købe den billigste:))
Der er ikke den \"store\" forskel på computer produkterne. Men jeg kan godt anbefale dig Duron 750, men for guds skyld ikke celeron. Det er da noget af det mest skode man kan få fat på.
Nå men altså køb du bare Duron 750, har selv det, og jeg har aldrig haft problemer....
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 14:45 #3
Har du nogensinde haft Celeron? - Så har du vel heller ikke haft problemer?

Det er det jeg mener - der skal ikke meget til før der straks kommer nogen og råber op om enten intel eller AMD. Det er en evig kamp og når det kommer til stykket er det kun folks principper der styrer det.

det eneste du skal huske er - det betyder ikke en skid om der står 750 MHZ eller 500 MHZ så du kommer ikke til at mærke nogen giga forskel med mindre det VIRKELIGT var noget gammelt lort du havde før!

Avatar billede cyfer Nybegynder
28. marts 2001 - 14:50 #4
HAAAAAAAAAAAAALloo:))
Har haft celeron, kender et par stykker der også har, og der er ikke andet end problemer med det, det kan da ikke være en tilfældighed??
Med hensyn til AMD....
..Så købte jeg ny computer for et stykke tid siden, (AMD k7-k3):))
Og det styrer okay, det eneste problem AMD havde var at det ikke var særlig kompatibel med slukning af harddiske, alstå spar på strømmen. Det fik jeg sletttet hele min harddisk af et par gange... .men ellers styrer det sku\'    :)))
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 14:59 #5
Jeg har Celeron og har kørt i 10 måneder uden problemer endnu!

Mon ikke vi kun kan tale om tilfældigheder og enkeltstående tilfælde her?
Avatar billede cyfer Nybegynder
28. marts 2001 - 15:02 #6
Ved det ikke, er også ligeglad................ .
Avatar billede unclefuckers.dk Nybegynder
28. marts 2001 - 15:03 #7
Hvad med bundkort?
Avatar billede cyfer Nybegynder
28. marts 2001 - 15:04 #8
Hvor meget vil du give for det???
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 15:06 #9
Du kan sagtens få kvali\' for en tudse. - se edbpriser.dk
Avatar billede cyfer Nybegynder
28. marts 2001 - 15:10 #10
Jeg ville forslå Asus. Er et godt bundkort, men igen, kan man næsten lige så godt købe et billigt.
Et forslag ville være \"Asus K7V ATX\" kender en der har det, fungere skide godt, men det gør andre jo vel også?? det koster vidst omkring 1000kr
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
28. marts 2001 - 15:12 #11
Det eneste du skal passe lidt på med er chpipssettet. Det er IKKE fedt at købe et ukendt et! - den anden ting du skal huske er at du ikke skal købe INTEL bundkort. De fungerer ALTID, men de har ingen muligheder for hverken overclockning eller udvidelser.
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 15:28 #12
Læs PC PRO i morgen! Så kan i se at Celeron ikke er en SKID værd i forhold Duron, for Duron er MEGET hurtigere end Celeron!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. marts 2001 - 16:17 #13
Ehm.. Duron på et K7V ? :)

Mine erfaringer med Celeron vs. Duron er at de begge er formidable(!) til fx overclocking, men at du ligeledes får rigtig meget værdi for de små penge disse processorer koster. Men, som hotpop også skriver, det er min egen erfaring at Duron i forhold til Celeron, ydelsesmæssigt, klarer mere.

Med hensyn til bundkort skal du jo have fat i et af Sokkel A-typen. ASUS er ét af de bedste mærker, blandt den type CPU-tilslutning. Ellers er jeg også til at anbefale Soltek\'s kort - benytter dog selv et fra ASUS. Gigabyte, Abit og MicroStar er andre eksempler. Typisk ville jeg nok sige et Asus A7pro (eller A7V, afhængigt af dine krav) og et Soltek SL-75KAV.

Til gengæld har jeg intet hørt om at Duron skulle operere ustabilt. I visse enkeltstående tilfælde vil det nok kunne lade sig gøre, hvis du presser den for meget mht ren overclocking. Men derudover skal du ikke forvente nogen problemer. Ej heller harddiskproblemet som Cyfer kommenterer, det kan ikke overføres direkte til processoren.

Tag eventuelt et kig på
http://www.hardinfo.dk/tests/default.asp?select=bundkort

Xtom` =)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 16:54 #14
cyfer:> Hvad snakker du om! K7V er til athlon slot a!! Og hvad er en AMD k7-k3?!?

xtom´:> Du er tilbage?? Der er længe siden man har set noget til dig :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. marts 2001 - 17:07 #15
jdaugaard; yeaps.. back from the dead.. :) ..har været svært optaget af job og så rendte jeg ind i en flytning midt i det hele.. :)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 17:11 #16
Ok... det skal jo også passes :-)
Avatar billede cyfer Nybegynder
28. marts 2001 - 17:49 #17
AMD k7 Athlon, men den hedder også noget med 3:))
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. marts 2001 - 17:53 #18
Tror du ikke du mener K6-3?
Avatar billede hotpop Novice
28. marts 2001 - 20:33 #19
amd k7 Athlon 3DNow! (mon ikke det er det manden ævler om... *gg*)
Avatar billede ginad1 Nybegynder
29. marts 2001 - 10:02 #20
LOL, jo, han er indgået i en debat uden at vide hvad processoren egentlig hedder (SOM HAN SELV HAR), rofl *gg*
Avatar billede cyfer Nybegynder
29. marts 2001 - 13:41 #21
*GGGGGGGGGGGGGGGGGG* funny funny
Avatar billede hotpop Novice
29. marts 2001 - 15:07 #22
P.s. Athlon hed K7 før den fik det endelige navn - Athlon, og sådan lige for at tvære lidt rundt i det så er der ingen AMD processor der hedder noget med K7 - MERE!