Avatar billede hjort4 Nybegynder
24. marts 2005 - 22:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skåne batteri til bærebar?

Hej

Har købt en bærebar computer med et lithium batteri, model BATDAT20.

Mit spørgsmål går på, hvordan man bedst muligt skåner batteriet, så levetiden bliver længst mulig for batteriet?

Startede med at tage batteriet ud hver gang computeren var tilsluttet strøm, men hørte siden hen, at dette ikke hjalp - tværimod.

  Har det noget betydning for batteriets levetid, hvis det sidder i computeren, når computeren er tilsluttet strøm. Eller er det bedre at tage batteriet ud, når computeren er tilsluttet strøm?
  Har computerens alder betydning for, hvordan man bedst skåner batteriet?
  Har batteriets model betydning for, hvordan man bedst skåner batteriet?

M.v.h.
Søren
Avatar billede dmcn Praktikant
24. marts 2005 - 22:50 #1
batterier.dk har et forum, hvor du kan finde en del gode råd, bl.a.: http://www.fonager.dk/forum/forum.asp?mode=showmessage&master_id=4408&message_id=518567&forum_id=11614
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
24. marts 2005 - 23:50 #2
Avatar billede Wezio Juniormester
30. marts 2005 - 21:50 #3
Jeg kan sige så meget at jeg har en bærbar Dell Inspiron der er 2 ½ år gammel og jeg har også (for at skåne mit batteri, troede jeg!!) altid haft batteriet ude af maskinen, idet jeg kun har brugt dem her hjemme på skrivebordet.. jeg har måske brugt batteriet højst 6 - 7 gange og den dag i dag duer det dårligt nok..

På en "fuld" opladning kan det holde computeren i live i maks 5 min..

Så lad være med at lade dit batteri ligge på en hylde :-)
Avatar billede hjort4 Nybegynder
29. december 2006 - 17:46 #4
Hmm, glemte at bede om et svar, men i kan nå det endnu. Først til mølle!
Avatar billede dmcn Praktikant
29. december 2006 - 19:10 #5
:)