Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 22:16 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

abent et link til en jpeg til i paint

hvordan kan jeg faa et link som henviser til et billed til at aabne i f.eks. paint i stedet for at blive aabnet af min webbrowseren?
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:23 #1
Hvis vi taler .bmp format h. klikker du på en .bmp fil og vælger [Åbn med].
Vælg Paint og hak [Brug altid dette program......] af. Så burde den fremover åbne filen med Paint. Det samme kan du gøre med andre filtyper.
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:27 #2
Alternativt kan du i stifinder gå i Funktioner/mappeinstillinger/filtyper - find BMP og klik [slet]
Næste gang du vil åbne en bmp fil bliver du spurgt hvilket program du vil åbne med. Og så gør du som beskrevet i linie 2 fra forrige indlæg.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 22:39 #3
nae... ser du det jeg gerne vil have er at naar jeg abner et link.... /motor/udstaadning.jpg eller whatever saa abner det ikke i IE men direkte i f.eks. MS picture and faxviewer, eller hvilket program brugeren nu onsker at abne med, ligesom naar man abner et link der fore til en zip fil eller en doc fil.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 22:45 #4
det er altsaa naar jeg har lavet et link i en webpage, og det link henviser til et billede og det er saa derfra at jeg gerne vil kunne abne direkte i et andet program end Internet Explore....
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:46 #5
Når DU åbner et link og vil bruge et bestemt program til det, bruger du en af de beskrevne metoder.
Hvis du vil have dine brugere til at bruge et bestemt program til en bestemt filtype kan det ikke lade sig gøre. Det er op til den enkelte at sætte det op på sin egen maskine.
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:47 #6
Det er maskinen der åbner filen der bestemmer hvilket program der skal benyttes.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 22:49 #7
det er en webside til intern brug paa min egen maskine saa selvfolgelig er det program som jeg har valgt som standart fremviser til den paagaeldende filtype som filen abnes med, saa er det med de fleste filer, men jpg filer abner IE selv og det er det jeg gerne vil undlade!
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:51 #8
Så gør du som tidligere beskrevet, bare med jpg i stedet for bmp.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 22:55 #9
saa naar jeg arbejder i f.eks. frontpage dreamweaver... osv og vil lave et link paa en webpage til en jpg fil og ikke onsker at den skal abnes med IE, vil du saa ikke sige slavisk hvad jeg skal gore, eller bare vise mig hvordan HTML koden skal se ud?
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:55 #10
Du skal slette både JPG og JPEG i Funktioner/mappeinstillinger/filtyper
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:57 #11
Det har intet med din webside at gøre.
Det har noget at gøre med hvilket program en given filtype er associeret med.
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 22:59 #12
<a href="billede.jpg">link til billede </a>

Hvis du har gjort som tidligere nævnt vil den ikke åbne IE, men det program du har sagt den skal åbne jpg filer med.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:06 #13
saa du siger til mig at du er sikker paa at den IE som jeg abner linket med ikke selv vil abne filen?
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:09 #14
Øhh, ja.....
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:10 #15
det er jo ikke naa jeg arbejder i stifinder at dette problem opstar, det er naar jeg har lavet en html side og har linket til et billed, og gerne vil have det til at blive abnet i et andet program end IE at problemet opstaar
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:14 #16
Jeg har forstået hvad du vil, og forklaret hvad du skal.
Mere kan jeg ikke gøre.
Det lader til at du ikke engang har prøvet endnu.

Jeg gi´r op....
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:20 #17
nej det abner da stadig i IE???? er du sikker paa du har forstaaet problemstillingen rigtigt?
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:21 #18
Jeg har forstået hvad du har skrevet.
Og det virker hos mig selv med den metode.
Så gør det i kontrolpanelet hvis du ikke vil bruge stifinder.
Kontrolpanel - mappeinstillinger/filtyper
Det gi´r det samme.

Men hvis du ikke kan få det til at virke kan jeg desværre ikke hjælpe dig mere.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:22 #19
sorry jeg prover virkelig og er meget glad for din hjaelp som er kaerkommet, men din fremgangs metode har jeg bare provet ind jeg stillede sporgsmaalet her paa siden... jeg har lige lavet et eksempel saa du evt kan se hvad jeg goor forkert!

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

<head>
<a href="Costa Rica 2004 013.jpg">C:\Documents and Settings\Owner\My Documents\My Pictures\ </a>

</head>

</html>
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:23 #20
Jeg har selv lavet det for et stykke tid siden med en masse jpg billeder der skulle åbne i PS. Det havde jeg ingen problemer i.
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:25 #21
jeg vil have linket til at habne direkte ud at skulle hojre klikke eller noget... det er der problemmet ligger!
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:26 #22
kan du saa ikke lige give mig et eksempel paa en af dine html koder, jeg er virkelig paa bar bund her.
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:29 #23
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:35 #24
winXP
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:38 #25
backside du har evt ikke en messenger account vel, det ville lette komunikationen lidt!
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:42 #26
det kan ikke lade sig gøre at lave HTML der får et jpg til at åbne i andet end folks browsere.. hvad du gør lokalt vil jo ikke ske for andre brugere... men tvivler nu stækt på at du kan få lige præsist jpg til at åbne i andet en IE lokalt også. Svarer lidt til at fortælle IE at den for tiden skal åbne html sider i visual studio..
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:42 #27
Ok, burde nok ha´ spurgt om det til at starte med.
Jeg kender absolut intet til XP.
Tror du skal lukke dette spørgsmål og flytte det til en anden kategori.
Evt. .../Styresystemer/Workstation/Windows-XP
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:43 #28
jokkejensen>> Det er ikke "folks" browsere, det hele sker lokalt.
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:45 #29
heinowic>> Du mangler for øvrigt en BODY i din HTML.
Links skal stå i BODY, ikke i HEAD.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. marts 2005 - 23:51 #30
Nå ok.. min fejl, det er fordi jeg så han havde oprettet et lignende i frontpage kategorien... og trode derfor at han ønskede det skulle ske for alle...
Avatar billede heinowic Nybegynder
24. marts 2005 - 23:53 #31
dette har da heller intet at gore med hvilket OS man kore, det er et spm om at faa IE til ikke at abne en filtype, men derimod bede et andet program om at gore det burde kunne gores med en extension i Html tagget eller maaske med et jave script, eller hvad ved jeg med det har da ikke noget at gore med hvilket os jeg korer, hvis jeg havde samme version af IE paa en 98 maskine ville problamtikken vaere den samme det har jeg da ogsaa provet!
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:54 #32
Ja, den kan være lidt svær at finde ud af til at starte med. ;)
Tror faktisk at jeg har haft et program der hed noget i stil med "Hyperlink Browser", kan være at det har haft indflydelse på måden den gjorde det i mit tilfælde.
Men XP aner jeg i hvert fald ikke en bønne om.
Avatar billede backside Nybegynder
24. marts 2005 - 23:57 #33
Naa, tror jeg nu ikke helt, jeg mener det er et OS problem.(ikke 100%, men næsten) ;)
.....tror ikke du får mere ud af mine input.
Held og lykke med det.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. marts 2005 - 00:02 #34
Har du virkeligt installeret 98 for at få IE til at åbne jpg filer ? :)

jeg tvivler nu stærkt på du kan... det vil være alt for risky med hjemmesider så, hvis udvikleren kan fortælle hvilke programmer sine sider skal åbnes med... så kunne alle mulige script køres hos brugeren..... du kan derfor ikke gøre det gennem HTML eller javascript vil jeg vove at påstå....

Men at løse det som backside er inde på gennem dine indstillinger i windows er den eneste mulighed....
Avatar billede heinowic Nybegynder
25. marts 2005 - 00:11 #35
nej men jeg havde en anden maskine staaende over jeg provede.... en gamle satan.. nej du ved naar du mode et link som foretil en doc fil bliver du spurgt om du vil abne den og det var det samme jeg havde taenkt mig med en jpg fil... og tror ogsaa det kan lade sig gore!
Avatar billede heinowic Nybegynder
25. marts 2005 - 00:19 #36
men tak for hjaelpen backside og fordi du provede, desvaere loste det ikke helt mit problem!
Avatar billede roenving Novice
25. marts 2005 - 10:18 #37
-- og du skal lukke alle dine spørgsmål (undtaget et, selvfølgelig !-), da det ikke er tilladt at oprette samme spørgsmål flere gange ...

http://www.eksperten.dk/spm/603276
http://www.eksperten.dk/spm/603294
http://www.eksperten.dk/spm/603348

jvf. http://www.eksperten.dk/regler.phtml, §2.1.11:

[Det er ikke tilladt, at] oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

mvh
/coadmin
Avatar billede backside Nybegynder
17. juni 2005 - 14:30 #38
Er det ved at være lukketid?