Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
24. marts 2005 - 17:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk på computer virker ikke mere.

Hej.....

Jeg har et problem med netværket på en af mine computere.

Jeg har 3 computere på netværket som køre over en switch. Den ene virker så ikke mere. Der er ikke lys i switchen når jeg sætter den til, men hvis jeg går over og kigger står der 100 mb tilsluttet men den sender ikke noget.
I status står der: denne enhed virker korrekt.
Jeg har fjernet driveren og installeret en ny et par gange nu og hver gang sker der det samme.
Jeg har tjekket kabel og alt det og problemet ER computeren.
Det hele er sket mens jeg var på arbejde og jeg ved ikke om der er nogen der har roddet med den eller hvad. Jeg har i hvert fald ikke ændret noget.

Computeren køre med xp.

Ellers spørg bare...
Avatar billede 13thsky Nybegynder
24. marts 2005 - 17:05 #1
der er ofte en eller to porte (plejer at være den første og/eller den sidste som kun kan tage krydsede netkabler.
Har du prøvet at bytte rundt på stikkene ?

/13
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
24. marts 2005 - 17:12 #2
Det er ikke krydset kabel og ja har byttet rundt og en hel masse. Er 100% sikker på det er computeren. Den burde jo heller ikke sige der er 100mb forbindelse når den ikke er forbundet til switchen. Den siger det uanset om der er kabel eller ikke noget kabel i.
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2005 - 18:32 #3
prøv at sætte den til 10 mbit, hvis det ikke hjælper så skift netkort.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
25. marts 2005 - 12:18 #4
Så tror jeg da lige jeg vil prøve og formatere computeren hvis der ikke er flere forslag.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
25. marts 2005 - 13:34 #5
Virker lige pludslig det gamel lort